KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    CHVALIS: hydraulika pro železnice

CHVALIS: hydraulika pro železnice

Publikováno: 17.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Po více než 15 let je společnost CHVALIS s. r. o. (se sídlem v Hoštce) partnerem pro výrobce kolejových vozidel a motorových vozů v ČR a SR v oblasti vývoje, výroby a dodávek zákaznických řešení hydraulických systémů v dieselových lokomotivách a motorových vozech. Aktivity firmy nesměřují pouze do oblasti prvovýroby, ale také do oblasti rekonstrukcí, modernizací a oprav starších vozidel a strojů, včetně zajištění záručního a pozáručního servisu.

HYDRAULIKA NA ŽELEZNICI VYŽADUJE STOPROCENTNÍ SPOLEHLIVOST

Technická řešení jsou vždy „šitá na míru“ požadavkům konstrukčního oddělení zadavatele s respektováním důrazu na životnost a spolehlivost veškerých komponentů a skupin hydraulického obvodu s důrazem potřeby zachování dlouhé životnosti olejové náplně a to vše v návaznosti na elektrické řídicí a regulační systémy kolejového vozidla a jeho bezpečnostní systémy a standardy. Naší snahou je při návrhu systému používat vlastní osvědčená a vyzkoušená technická unifikovaná řešení s využitím spolehlivých, léty prověřených komponentů Parker Hannifin, které při své pověstné spolehlivosti, umožňují svými technickými parametry pokrýt širokou škálu požadovaných výkonů při minimu počtu typů hydraulických komponentů, což má velmi positivní vliv na následný pozáruční servis a dodávky náhradních dílů tak, aby pro koncového zákazníka byla typová náročnost dílů co nejnižší a z hlediska údržby pokud možno nenáročná a méně nákladná.

HYDRAULICKÉ POHONY: KOMPAKTNÍ, VÝKONNÉ A SPOLEHLIVÉ ŘEŠENÍ

Velkou předností hydraulických pohonů, při zachování požadovaných teplotních rozsahů mobilního celoročního provozu, je možnost na relativně malém zástavbovém prostoru využít velmi masivní výkonový potenciál hydraulických pístových axiálních motorů, řádově v desítkách až stovkách KW, v širokém rozsahu otáček a krouticích momentů, a to vše nezávisle na otáčkách vlastního primárního spalovacího motoru, který pohání hydraulické čerpadlo (hydrogenerátor – zubový, axiální pístový nebo regulační) jako zdroj hydraulické energie. Tato výhoda hydrauliky, na malém prostoru koncentrovat velké množství energie, je velmi dobře přijímána a oceňována konstruktéry lokomotiv a motorových vozů, kteří jsou denně vystaveni kontinuálnímu tlaku při řešení prostorových dispozic lokomotivy nebo motorového vozu, kdy mnohdy jiná než hydraulická koncepce pohonu je z prostorových důvodů nepoužitelná.

JEDNOTLIVÉ TYPY POHONÚ A ŘEŠENÍ TECHNICKÝCH VÝZEV

U složitých komplexních technických zařízení, jako jsou dopravní prostředky a v hromadné dopravě zvláště, záleží na bezchybné funkci každé součástky či modulu. Speciálně u těch, které obsahují pohyblivé, silně namáhané součásti. K typickým příkladům takovýchto zařízení patří hydraulické systémy pomocných i trakčních pohonů motorových vozů a lokomotiv primárně poháněných spalovacím motorem. 

Pomocnými pohony se rozumí: pohon pístového nebo lamelového kompresoru pro výrobu centrálního stlačeného vzduchu; další variantou je pohon ventilátoru/ventilátorů chlazení spalovacího motoru nebo také velmi sofistikovaný pohon alternátoru pro výrobu elektrické energie 3 × 400 V / 50 Hz, který je velmi náročný z hlediska požadovaných minimálních tolerancí otáček alternátoru – nezávisle na otáčkách spalovacího motoru a jízdních režimech vozidla.

Pomyslnou „třešničkou na dortu“ jsou řešení trakčních pohonů motorových vozů, drezín, měřících vozů a měřících drezín, kde hydraulika zajišťuje vlastní proporcionálně regulovaný přenos síly ze spalovacího motoru přes hydraulické proporcionálně řízené regulační čerpadlo s proporcionálně řízeným cestným a brzdným ventilovým blokem do hydraulických fixních nebo regulačních hydromotorů, které přímo pohánějí nápravové/rozvodové převodovky dvojkolí železničního vozidla. Tímto je zajištěn pohyb vozidla vpřed a vzad včetně regulace rychlosti/síly od 0 – 100 %, výběhový + volnoběžný a parkovací stav, ve všech předepsaných trakčních režimech při předepsané bezpečnosti daného kolejového vozidla.

Specialitou našich řešení je, že používáme vlastní – netradiční řešení s tzv. „otevřeným hydraulickým obvodem“, které umožňuje plynulou 0 – 100% regulaci všech režimů jízdy stroje i při vysokých nebo velmi nízkých“plíživých“ rychlostech a výkonech provozu s respektováním širokého rozmezí provozních teplot –25 až +40 °C!

VÍTĚZNÝ SOUBOJ O DŮVĚRU KONSTRUKTÉRŮ

Počáteční nedůvěra konstruktérů i některých zákazníků k hydraulice a k hydrostatickým pohonům obecně (plynoucí z „předlistopadové éry“, kdy většinou platilo povědomí, že „hydraulika teče“), byla po krátké době překonána. Bylo to především díky použití velmi kvalitního a spolehlivého hydraulického šroubení Parker ERMETO – včetně hadicových montáží a rozvodů, kdy při dodržení předepsané technologie montáže je zaručena 100% spolehlivost a těsnost proti jakýmkoli únikům. Rovněž kvalita hydraulických komponentů Parker Hannifin od tohoto celosvětově uznávaného výrobce s více než 80letou tradicí výroby v tomto segmentu, jako jsou čerpadla, hydromotory a ventily, které používáme v našich obvodech, zaručuje vysokou životnost a spolehlivost celé sestavy pohonu, která je pro provoz železničních vozidel nezbytná.

DODÁVKOU TO NEKONČÍ

Pro kvalitní zajištění montáží v prvovýrobě a následné zabezpečení záručních i pozáručních servisní služeb hydraulických systémů kolejových vozidel využívá firma vlastní flotilu 20 servisních vozidel se zázemím 7 servisních a skladových lokalit „prodejních center“ v Hoštce, Libereci, Rokycanech, Sušici, Českých Budějovicích, Prostějově a servisní sklad v Jihlavě v režimu 24 hod./365 dní v roce! Cílem je minimalizovat případné „dojezdové časy“ záručních a pozáručních servisních zásahů nebo urgentních dodávek náhradních dílů na území ČR i sousedních států.

Pro zajištění profesní úrovně a kvalifikace našich servisních mechaniků, ale i pracovníků odběratele a provozovatele dodaných hydraulických systémů kolejových vozidel, využíváme naše vlastní vzdělávací školicí středisko, vybudované za podpory dotačních programů EU, které je certifikované společností Parker Hannifin Corp. Kromě školení vlastních zaměstnanců zde nabízíme odborně zaměřené školení pro naše zákazníky, pracovníky údržby společností, kteří vlastní a provozují motorové vozy a lokomotivy. Navíc nabízíme i možnost tato odborná školení provádět přímo u zákazníka v jeho prostorách a na jím provozovaném kolejovém vozidle.

Pevně věřím, že hydraulické systémy, díky svým výhodám a kvalitám, budou i nadále tou nejlepší volbou pro řešení problematiky pomocných i trakčních pohonů motorových vozů a lokomotiv.

CHVALIS: The Hydraulics Tailor-Made for the Railways
After more than 15 years, CHVALIS s. r. o. (based in Hoštce) is the partner of the producers of rail and diesel vehicles in the Czech and Slovak Republic in the area of development, production and supply of the customized solutions for hydraulic systems in diesel locomotives and diesel vehicles. The company does not specialise only in the area of primary production, but also in the area of reconstruction, modernisation and repair of old vehicles and machines, including the provision of warranty and post-warranty services.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Zázemí školicího střediska CHVALIS s. r. o. v sídle společnosti v HoštceZázemí školicího střediska CHVALIS s. r. o. v sídle společnosti v HoštceVentilový blok CHVALIS proporcionálního řízení trakčního pohonuPohled na výrobní a logistickou halu CHVALIS v sídle společnosti v HoštceZázemí sedmi servisních a skladových lokalit „prodejních center“ na území ČR

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Železniční spojení Praha – Letiště Ruzyně – KladnoŽelezniční spojení Praha – Letiště Ruzyně – Kladno (124x)
Již téměř dvacet let se mluví o železničním spojení centra Prahy s ruzyňským letištěm. Po stejnou dobu se tento projekt ...
Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (82x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (66x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice