Cestování z Brna na sever bude díky modernizaci pohodlnější
Rubrika: Zajímavosti
Modernizaci traťového úseku mezi Brnem-Maloměřicemi a Brnem-Židenicemi slavnostně zahájila Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby. Hlavním přínosem projektu bude především zvýšení traťové rychlosti a zajištění většího pohodlí a bezpečnosti cestujících.
Modernizace úseku, který je součástí tratí Brno – Česká Třebová a Brno – Havlíčkův Brod, zahrnuje rekonstrukci železničního svršku a spodku, modernizaci napájecího a trakčního vedení, výstavbu protihlukových stěn, rekonstrukci mostních objektů a propustku a zrušení podchodu ve stanici Brno-Maloměřice.
„V brněnském železničním uzlu projde modernizací hned několik úseků, nejen mezi Židenicemi a Maloměřicemi, ale také z Modřic do Horních Heršpic. Jedním z největších přínosů rekonstrukce bude podstatné zkrácení jízdních dob, které jistě ocení cestující. Po dokončení stavby se ve směru na Třebovou bude jezdit 115 kilometrů za hodinu a směrem na Havlíčkův Brod rychlostí 90 až 110 kilometrů za hodinu,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí stavby na tři kilometry dlouhé železnici bude také posílení bezpečnostních prvků. Dojde k modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení na trati i v odbočce Brno-Židenice.
Celkové náklady stavby činí 745 265 874 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 580 076 176 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení prací je naplánováno na prosinec letošního roku.
Zdroj: www.szdc.cz.
ZÁKLADNÍ INFORMACE:
- Investor stavby: Správa železniční dopravní cesty, s. o.
- Zhotovitel: Ridera Stavební a. s., PROMINECON CZ a. s., Železničné Stavby, a. s. Košice
- Termín zahájení: 02/2015
- Termín dokončení: 12/2015