KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Cestování mezi Českými Budějovicemi a Nemanicemi po kolejích je komfortnější

Cestování mezi Českými Budějovicemi a Nemanicemi po kolejích je komfortnější

Publikováno: 29.7.2014
Rubrika: Železniční infrastruktura

Tři roky trvaly práce na obnově železniční tratě mezi českobudějovickým nádražím a Nemanicemi. Projekt zahrnutý do modernizace IV. železničního tranzitního koridoru na trati Horní Dvořiště – České Budějovice – Tábor – Praha zahrnoval rekonstrukci úseku dlouhého 2,62 km. Jako hlavní dodavatel se o něj postarala společnost EUROVIA CS.

Nová trasa umožňuje vlakům dosáhnout vyšší traťové rychlosti, v některých úsecích až 140 km/h. Nejvýznamnější změnou je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská. V celé délce umožňují modernizované koleje prostorovou průchodnost Z‑GC a třídu zatížení D4 UIC. Nové zabezpečovací a sdělovací zařízení či úprava stávajících, stejně jako zrušení nebo úprava úrovňových silničních přejezdů zase napomohly zlepšení bezpečnosti provozu na trase.

Na trati se předělávalo 12 větších či menších mostů, výhybky i silniční přejezdy. Nejsložitější byl 150 metrů dlouhý úsek přes nadjezdy ulic Skuherského, Pekárenská a vlečku Ferona v Českých Budějovicích. Stavba dvojmostí byla náročná na koordinaci stavebních činností – zemařských, mostařských, v neposlední řadě i elektrikářských. Zdvoukolejnění přineslo zrušení stávající nevyhovující myčky kolejových vozidel včetně souvisejících provozů. V části úseku vznikla nová opěrná zeď, směrem k ul. Nádražní dodavatel postavil protihlukovou 1 km dlouhou stěnu, druhá je podél zastávky České Budějovice severní zastávka až k areálu střediska Empatie (300 m).

V kolejišti došlo k náhradě kolejového roštu novými kolejnicemi pružně upevněnými k betonovým pražcům, k sanaci pražcového podloží, odvodnění, modernizaci trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Při rekonstrukci mostu přes Dobrovodskou stoku se upravilo koryto pro migraci živočichů.

LIDÉ OCENÍ PŘEDEVŠÍM ZASTÁVKY
Přestavbou prošly také železniční stanice České Budějovice a zastávka České Budějovice severní zastávka. Cestující díky nim mají nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice pro snadnější výstup a nástup, nebo nové informační a navigační systémy. Na českobudějovickém nádraží proběhla rekonstrukce severního zhlaví, kolejí podél nástupišť, nástupišť, podchodů a dvou mostů (kolektor km 213,510 a most km 213,710 přes Rudolfovskou tř.). Stavbaři nahradili stávající přístřešky zdařilou replikou ve spolupráci s památkáři.

Rekonstrukce tratě do Nemanic vyšla na 713 milionů korun. Stavbu v rámci Operačního programu Doprava financoval Státní fond dopravní infrastruktury. Je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti. Příspěvek EU může činit až 71,20 %.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ

  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
  • Zhotovitel: EUROVIA CS, a. s.
  • Náklady na výstavbu: 713 mil. Kč
  • Termín zahájení: únor 2011
  • Termín dokončení: leden 2014

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • Délka rekonstruovaného úseku: 2,62 km
  • Zřízení koleje UIC 60: 5,12 km
  • Zřízení koleje S 49: 0,12 km
  • Rekonstruované železniční mosty: 12 ks
  • Rekonstruované železniční přejezdy: 2 ks
  • Realizované přejezdové zabezpečovací zařízení: 2 ks
  • Rekonstrukce podchodů pro pěší: 3 ks
  • Nové výhybky celkem: 25 ks
  • Realizace elektrického ohřevu výhybek: 24 ks
  • Trakční vedení v délce: 20 km
  • Protihlukové stěny: 1,31 km
  • Individuální protihluková opatření: 21 objektů

Rail Travelling between České Budejovice and Nemanice is More Comfortable
Reconstruction works on the railway between České Budejovice station and Nemanice lasted three years. The project incorporated in modernization of the fourth railway transit corridor on the line Horní Dvořiště – České Budějovice – Tábor – Praha included reconstruction of a 2.62 km long section. The main supplier of the project was – EUROVIA CS.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na trati se předělávalo 12 mostů.Pohled na severní zastávku v Českých Budějovicích.Nádraží v Českých Budějovicích prošlo rekonstrukcí.Slavnostní ukončení stavby na začátku letošního roku.Obnova trvala necelé tři roky.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (70x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice