KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2017    Čeští inženýři chtějí efektivně spolupracovat při přípravě Rychlých spojení

Čeští inženýři chtějí efektivně spolupracovat při přípravě Rychlých spojení

Publikováno: 7.12.2017
Rubrika: 2017

Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (ČKAIT) plně podporuje současné návrhy Ministerstva dopravy České republiky a Správy železniční dopravní cesty, s. o., směřující k systémové přípravě výstavby nových železničních tratí na našem území pro vyšší rychlosti jízdy od 200 do 300 (příp. 350) km/hod.

Dne 6. 12. 2017 se uskutečnila v budově ČKAIT tisková konference, která byla věnována tématu Rychlých spojení (Vysokorychlostním tratím – VRT). Jejími účastníky byli Ing. Luděk Sosna, Ph.D., ředitel odboru strategie MD ČR, Mgr. Ing. Radek Čech, Ph.D., ředitel odboru strategie, Správa železniční dopravní cesty, s. o., generální ředitelství, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D., vedoucí Ústavu železničních konstrukcí a staveb Fakulty stavební, VUT v Brně a garantem této tiskové konference byl Ing. František Mráz, místopředseda ČKAIT. Úvodní a závěrečné slovo měl na tiskové konferenci Ing. Pavel Křeček, předseda ČKAIT.

Tato nová generace železniční dopravy se buduje ve většině západních zemí Evropy a naše země měla již před desítkami let nejen jednat o zapojení nové vysokorychlostní sítě tratí na našem území do tohoto sytému, ale připravit varianty tras, projednat je v území a zpracovávat projekty. V tomto ohledu jsme ztratili drahocenné roky zejména s ohledem na složitost projednávání každé trasy.

Odborníci z řad ČKAIT sledují dění v této oblasti dopravy a jsou připraveni pomoci s ohledem na zkušenosti, které mnozí získali v zahraničí při přípravě a budování nových železničních tratí na vysoké rychlosti. Komora v letošním roce vytvoří expertní skupinu pro oblast vysokorychlostních tratí, která je připravena asistovat institucím veřejné správy ve všech fázích přípravy a realizace rychlých spojení. Předsedou této skupiny je Ing. František Mráz, který mimo jiné spolupracoval již při prvních návrzích VRT na našem území a sledoval výstavbu VRT na území Belgie.

Jsme schopni přispět odbornými radami, posudky a přímým zpracováním částí týkajících se norem, vzorových listů a také změn v zákonech. Můžeme naše odborníky doporučit i při řešení zapojení nových železničních tratí do železničních uzlů, které budou součástí systému rychlých spojení na našem území. Rovněž můžeme přispět při návrzích vedení tras územím a zejména jejich projednání, což bude nejnáročnější a časově nejdelší část přípravy.

Důležitým prvkem celé přípravy je však osvěta vůči veřejnosti, a to zejména se zdůrazněním potřeby připojit se k síti rychlých spojení v Evropě, a také následné zlepšení kultury cestování i na přípojných tratích a stanicích. Proto ČKAIT myšlenku podporuje a propaguje.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“ (28x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Petr Košan, jeden z jednatelů společnosti AF-CITYPLAN. Především mizerné stavební...
„Jsem pracovní sportovec,“ (27x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Josef Neuwirth, jedna z velkých osobností českého stavebnictví. Od roku 2001...
EUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnicEUROVIA CS poprvé použila novou technologii GRIPSEAL® - efektivní řešení v dlouhodobé údržbě silnic (26x)
Každodenním působením husté dopravy a vlivem povětrnostních podmínek dochází k ničení a znehodnocování silnic. Aby pozem...

NEJlépe hodnocené související články

Závěry VII. ročníku mezinárodní konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů „LUHAČOVICKÁ VÝZVA 2017“ (5 b.)
Účastníci mezinárodní konference „Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“ konstatují:...
Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci Ostravská strojírna ArcelorMittal dodala přes 1000 tramvajových náprav pro tramvaje Škody Transportation. Firmy se dohodly na další spolupráci (5 b.)
ArcelorMittal Engineering Products Ostrava (AMEPO), dceřiná společnost ostravské huti ArcelorMittal, dodala od roku 2013...
„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“„Potřebujeme ukončit legislativní trápení,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Petr Košan, jeden z jednatelů společnosti AF-CITYPLAN. Především mizerné stavební...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice