KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Českomoravský beton zdvojnásobil produkci betonárny v Ostravě a chystá investice

Českomoravský beton zdvojnásobil produkci betonárny v Ostravě a chystá investice

Publikováno: 15.2.2007, Aktualizováno: 21.3.2010 23:46
Rubrika: Aktuality

Na dvojnásobek vzrostla loni produkce ostravské betonárny, která je jedním z největších provozů Českomoravského betonu patřícího do nadnárodní skupiny HeidelbergCement. Zatímco v roce 2004 betonárna, umístěná v Ostravě-Vítkovicích, vyrobila 27.000 m3 betonu, loni se její výroba dostala k hranici 54.000 m3.

Ve srovnání s rokem 2004 jde tedy o nárůst o 100 %, v meziročním srovnání let 2005 a 2006 se produkce zvedla o 46 %. Podle Zdeňka Gärtnera, ředitele společnosti Českomoravský beton, je to výsledek celkového růstu stavební výroby v tuzemsku a oživení stavebnictví na severní Moravě, kde je patrný vliv investorů a stavby dálnice D47.

„Vítkovická betonárna je jednou z největších v České republice, funguje od roku 1962 a její vývoj byl poměrně dramatický. V době největší socialistické výstavby na konci 70. let vyráběla ročně přes 200.000 kubíků betonu, který byl použit například na výstavbu Nové huti, vítkovických železáren, Tatry Kopřivnice, ale i stavbu největší ostravské víceúčelové haly ČEZ Aréna, ostravských nádraží či letiště Mošnov. Po fázi útlumu na počátku 21. století, kdy betonárna vyráběla zhruba desetinu někdejší roční výroby, se postupně do Ostravy vrací větší a větší objemy produkce,“ upozornil Pavel Kubica, současný vedoucí betonárny.

Nárůst výroby závod zaznamenal zejména díky stavbě dálnice D47 (dodávky na most přes řeku Odru a Antošovická jezera, tunel v Klimkovicích), dodávkám na průmyslové zóny a komplexy (např. nová hala lahvárny ve společnosti Vítkovice Cylinders), díky růstu bytové výstavby (bytové domy ve Slezské Ostravě), výstavby mnoha rodinných domků a dalším stavbám na Ostravsku. Kapacita výroby betonárny přitom umožňuje během hodiny namíchat beton, který by vystačil na dva průměrně velké rodinné domy.

V těchto dnech navíc ostravská betonárna vyrobí jubilejní pětimiliontý kubík, čímž se objemem produkce (dosaženým v celé své historii) zařadí těsně za betonárnu v Praze na Rohanském ostrově, která je rovněž ze skupiny Českomoravský beton. S růstem výroby stoupají také tržby ostravské betonárny. Loni dosáhly částky zhruba 100 milionů korun a byly o 30 milionů vyšší než za rok 2005.

Provoz betonárny v Ostravě - Vítkovicích prošel v posledních čtyřech letech zásadní proměnou. Českomoravský beton investoval v roce 2004 do rozsáhlé rekonstrukce a do plné automatizace provozu. Betonárna byla současně jedním z prvních provozů svého druhu v České republice, který byl vybaven recyklačním zařízením. To znamená, že je schopna opakovaně zpracovávat zbytky betonu a má tak téměř bezodpadovou technologii výroby.

 „Příští rok plánujeme další modernizaci za asi 15 milionů korun, protože očekáváme, že bude pokračovat dobrý vývoj. Ať už díky výstavbě dálnice D47, příchodu automobilky Hyundai do Nošovic, plánované stavbě na ostravské Karolíně nebo díky dalším investicím, které tyto velké stavby do regionu přitáhnou,“ vysvětlil záměry Zdeněk Gärtner.

Českomoravský beton byl založen v roce 1991 a je členem skupiny HeidelbergCement, do které patří v České republice také společnosti Českomoravský cement a Českomoravské štěrkovny. V současné době provozuje v tuzemsku 53 betonáren, maltárnu, dvě výrobny prefabrikátů a další společnosti zajišťující dopravu, čerpání a zkušebnictví betonu. Všechny betonárny skupiny Českomoravský beton, jejíž roční tržby dosáhly v loňském roce necelé 4 miliardy korun, se svou technologií řadí mezi nejmodernější provozy tohoto druhu nejen v ČR, ale i v celé Evropě a splňují nejpřísnější ekologická kritéria. Celková produkce společnosti loni činila skoro 1,8 milionu m3 betonu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (44x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice