KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Českobudějovická jižní spojka nebude, veřejnost byla proti

Českobudějovická jižní spojka nebude, veřejnost byla proti

Publikováno: 16.2.2012, Aktualizováno: 20.2.2012 13:55
Rubrika: 2012

Zastupitelé Českých Budějovicích dnes definitivně odložili územní změny nutné pro výstavbu takzvané jižní spojky. Měla odlehčit dopravě v centru města, která ve špičce kolabuje. Obyvatelé v petici proti trase, jež měla vést klidovou zónou u Malého jezu na Malši, protestovali. Papírny odmítly na stavbu prodat pozemky a nemocnice požadovala v úseku ulice L.B.Schneidera jednosměrný provoz. K plánované dopravní stavbě se sešlo na 50 námitek.
 

Změna územního plánu souvisela s řešením napojení silniční sítě českobudějovické aglomerace, respektive napojení levého břehu Vltavy, na plánovanou trasu dálnice D3 v úseku od ulice M. Horákové, přes ulici Litvínovickou až na Zanádražní komunikaci s pokračováním na D3.

Poté co změna územního plánu vyvolala velkou vlnu nevole, nechalo město vypracovat studii dopravního dopadu tří úseků plánované trasy. "Ukázalo se, že z hlediska vnitroměstské dopravy město potřebuje přemostění Vltavy bez ohledů na to, zda to bude v ulici Schneiderova nebo Papírenská," uvedla předkladatelka návrhu a náměstkyně Ivana Popelová (OPB). Mánesovou ulicí by podle studie výhledově mělo projíždět 42.000 aut denně. Pokud by se Vltava poblíž města přemostila, dokázala by z trasy odvést 8000 aut.

K otázce přemostění Vltavy se radní vrátí až bude mít kraj hotovou studii dopravního řešení v Litvínovické ulici, tedy výpadovce na Český Krumlov. Hrozí, že by na jediném kilometru důležitého silničního tahu první třídy byly tři kruhové křižovatky. Silnice na okraji města by se musela rozšířit na dva jízdní pruhy, následovala by spojka od nového přemostění Vltavy, a nově také kruhový objezd u výjezdu k letišti Planá, jež je společným projektem kraje a města.

Petici proti trase přes Malý jez na Malši podepsalo přes 4400 lidí, jejich zástupci i dnes zasedání zastupitelstva sledovali. Opětovně vyzvali zastupitele ke zrušení územního plánu ve vazbě na jižní spojku a nabídli svou účast při hledání místa pro nové přemostění Vltavy.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice