KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Česko-slovensko-polský cluster

Česko-slovensko-polský cluster

Publikováno: 20.8.2012
Rubrika: Zajímavosti

Na začátku roku 2010 byl zahájen projekt spolupráce mezi dvěma jednotkami Skupiny Skanska, které podnikají ve Střední Evropě. Cílem spolupráce společností Skanska S.A. a Skanska a. s. je využití součinnosti a posílení konkurenceschopnosti obou firem. V současně době provádíme společně několik projektů. V rámci spolupráce chceme využívat naše nejlepší pracovní postupy, zkušenosti, technické zázemí, mechanizační prostředky a kupní sílu obou jednotek. Tato výměna zkušeností posiluje konkurenceschopnost obou firem na jejich trzích. Polské týmy mohou využívat naše zkušenosti a dovednosti v oblasti železničních staveb a monolitických konstrukcí. Pro Skanska a.s. činí projekty v Polsku alternativu k současné situaci na stavebním trhu v České republice a na Slovensku. V rámci clusteru se provádějí společné projekty v oblasti silničního, železničního a pozemního stavitelství. Spolupracují rovněž podpůrné funkce obou subjektů, jako např. BOZP, nákupní úseky, IT, lidské zdroje, komunikace nebo controlling.

SPOLUPRÁCE NA LETIŠTI VE VARŠAVĚ
Na konci listopadu roku 2011 byly ukončeny práce spojené s rekonstrukcí odstavné plochy PPS3 a pojezdové dráhy DK-2 na Letišti Frédérica Chopina ve Varšavě. Kontrakt, jehož hodnota činila téměř 114 milionů korun včetně DPH, provedlo sdružení Skanska a. s. se Skanska S.A. Práce na letišti jsme ukončili v souladu se smluvním termínem dohodnutým s Investorem – státním podnikem Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze". Součástí prováděných prací bylo vybourání stávajícího povrchu z cementobetonového krytu (cca 38,5 tis. metrů čtverečních), liniové odvodnění plochy a provedení dešťové kanalizace. Součástí rekonstrukce bylo také odstranění zařízení navigačního osvětlení a šachet dešťové kanalizace. Po vybourání ploch jsme provedli stabilizaci zemin Silmentem a mrazoochranou vrstvu z předrceného betonu.  Konstrukce cementobetonového krytu byla složena ze dvou samostatných betonových desek a kluzné mezivrstvy z asfaltu. Kromě toho jsme na stavbě provedli nové kabelové vedení pro montáž navigačního zařízení včetně jeho osazení, odvodnění povrchu a nového vodorovného dopravního značení.

Letiště Chopina zprostředkovává téměř 50 % osobní dopravy v Polsku. Horní část plochy PP-S a dráhy DK-U2 byla prakticky mimo provoz z důvodu mnoha prasklin a nedostatku nosnosti, proto vyžadovala okamžitou opravu. Skanska a. s. se podílela na procesu přípravy nabídky a v průběhu realizace zodpovídala za pokládku nové betonové vozovky, včetně provedení a zalití dilatačních spar.

Vzhledem k husté dopravě ve Varšavě a vzdálenosti betonárky od stavby probíhala betonáž pomocí finišerů Wirtgen SP1500 a Bidwell 5000 pouze v noci. Provoz finišerů zajišťovalo průměrně 40 lidí. Maximální objem betonu položeného v průběhu jedné směny činil cca 1 tis. krychlových metrů. Celkově jsme na opravy plochy zpracovali cca 7 tis. krychlových metrů betonu C12/15 pro spodní vrstvu tloušťky 18 cm a cca 13 tis. krychlových metrů horní vrstvy z cementobetonového krytu z betonu C30/37 tloušťky 30 cm.

VÝSTAVBA RYCHLOSTNÍ SILNICE S8 POBLÍŽ LODŽE
V říjnu loňského roku Skanska Polsko podepsala s GDDKiA (Generální ředitelství statích silnic a dálnic) smlouvu na výstavbu rychlostní silnice S8, v úseku uzel Walichnowy – uzel Vratislav poblíž Lodže. Hodnota prací, které provádíme, činí cca 1,18 miliardy korun včetně DPH. Termín ukončení je 27 měsíců od data podepsání smlouvy.

Trasa S8 bude probíhat od Vratislavi do Bělostoku a spojovat aglomerace: vratislavskou, lodžskou, varšavskou a bělostockou. V rámci podepsané smlouvy Skanska postaví část rychlostní silnice S8 o délce 1,3 km včetně uzlu Vratislav a 2,8 km dálnice A1 poblíž Lodže. V těchto úsecích položíme betonovou vozovku na ploše 150 500 m2. Vzniknou také přístupové cesty s asfaltovou vozovkou o ploše 17 400 m2 a celkové délce cca 2,5 km. Rozsah prací zahrnuje výstavbu čtyř dálničních mostů přes dálnici A1, z čehož jeden bude postaven jako dva samostatné mosty. Celková délka mostů bude činit téměř 400 m. V rámci kontaktu provedeme rovněž přechody pro zvířata, propusty, protihlukové stěny, dešťovou kanalizaci a vodovodní síť. Rozsah prací zahrnuje také instalaci teletechnických, telematických a energetických instalací a osvětlovacího zařízení.

Na projektu pracuje 18 zaměstnanců Skanska a. s., kteří v této chvíli provádějí velkoprůměrové piloty 1500 a zajišťují výrobu konstrukčních betonů na betonárně SBM 3000. Zahájení prací na betonové vozovce je naplánováno na konec léta.

TRASA S8 OLEŚNICA - SYCÓW
V květnu 2011 Skanska zahájila projekt výstavby silnice S-8 Vratislav, Psie Pole – Syców, 2. etapa Olesnica (uzel Cieśle) Syców (uzel Syców Wschód). Hodnota projektu, který je realizován pro GDDKiA formou design and build (který se v České republice téměř nevyužívá), činí 2,8 miliardy korun včetně DPH. Kontrakt zahrnuje výstavbu více než 25 km směrově rozděleného čtyřpruhu rychlostní silnice S-8 v úsecích z uzlu Ciesle do uzlu Syców Wschód a zpracování dokumentace pro stavební povolení, jakož i realizační dokumentace pro všechny práce obsažené v kontraktu. Skanska S.A. buduje 19,5 km dlouhý usek nově vytyčené trasy. Součástí této trasy je také obchvat města Syców. Vzniknou 3 mimoúrovňová křížení: Szczodrów, Syców Zachód i Syców Wschód, a dojde k rozšíření uzlu Cieśle. Vzniknou také 4 silniční odpočívadla (v Polsku nazývané MOP). Celkem vystavíme 18 silničních mostů, z čehož 5 je dálničních a dalších 13 tvoří přemostění rychlostní komunikace. V celém úseku provedeme 12 ocelových propustků pro zvířata o různých velikostech. Kontrakt zahrnuje také výstavbu a přestavbu výztuže a systému odvodnění, tzn. příkopů, dešťové kanalizace a retenčních nádrží.

Pro bezpečnost řidičů bude silnice oplocena po celé délce a vybavena ochrannými bariérami. Budeme instalovat také protihlukové stěny o výšce 4 – 8 m, zatímco silniční uzly, odpočívadla a průjezdy budou osvětleny.

Z logistických a organizačních důvodů je výstavba pětadvacetikilometrového úseku silnice S8 z Olesnice do Sycowa rozdělena do čtyř sekcí. Skanska a. s. zodpovídá za celou sekci č. 3. Tento úsek je dlouhý 6,8 km a zahrnuje mimo jiné 6 mostních objektů (z toho 2 dálniční a 4 viadukty), včetně jednoho velkého uzlu.

V současné době na projektu pracuje více než 100 zaměstnanců Skanska a. s. Polsko-česká spolupráce na tomto projektu začala v červenci 2011. Předtím Skanska S.A. provedla dočasný silniční dopravní systém za účelem provádění stavebních prací a vybudovala přístupové komunikace.

Skanska a. s. zodpovídá za následující silniční práce: odhumusování plochy, zlepšení podloží, provedení výkopů a násypů a provedení všech podkladních vrstev. Pokládku asfaltového souvrství zajišťuje Skanska S.A. Součástí dodávky Skanska a. s. na 3. úseku jsou také mostní objekty. Nosná konstrukce mostů je realizována technologií prefabrikátů (5 mostních objektů), pouze nosná konstrukce mostního objektu mimoúrovňového křížení Syców Zachód (Syców Západ) je monolitická předepjatá konstrukce. Skanska a.s. provádí práce pomocí vlastního zařízení, tj. více než 80 strojních jednotek. Běžnou praxí je také koordinace a výměna strojního zařízení mezi jednotlivými sekcemi. Česká Skanska realizuje také monolitický žlab pro celou stavbu S8.

Skanska a. s. provádí komplexní práce na 3. sekci, zatímco polská strana zodpovídá za projektovou dokumentaci, materiál, technickou podporu a koordinaci prací ve spojení s jinými úseky a také za spolupráci s místními úřady a majiteli přilehlých pozemků. Proces spojený s převzetím námi provedených prací a komunikace s investorem je na straně inženýrů ze Skanska S.A.

V současné době zaměstnanci společnosti Skanska a. s. dokončují zemní práce na mimoúrovňovém křížení Syców Zachód, provádějí násypy u nadjezdů a dále se provádějí dokončovací práce spojené s profilováním svahů, příkopů, prováděním krajnic a dělících pásů.

Na mostních objektech v 3. sekci probíhají intenzivní práce spojené s prováděním poslední nosné konstrukce na mostě MS8. U ostatních objektů jsou už hlavní konstrukce (opěry, pilíře, nosné konstrukce) provedeny a v současné době probíhají práce spojené s tzv. vybavením objektů. Skanska S.A. provádí izolaci mostovek, což nám umožní zahájení prací spojených s provedením a montáží dalších prvků, jako jsou obrubníky, lícní prefabrikáty, chodníkové římsy, zábradlí, svodidla a vozovkové souvrství.

LETIŠTĚ STRACHOVICE VE VRATISLAVI
Na letišti ve Vratislavi Skanska staví před novým terminálem odstavnou plochu, včetně potřebné infrastruktury, osvětlení a značení. Na stavbě pracuje 30 zaměstnanců Skanska a. s. Pro účely tohoto projektu jsme z ČR přivezli a namontovali na stavbě mobilní betonárku SBM 4000, která vyrábí až 1 000 metrů krychlových betonu denně. Skanska a.s. zodpovídá za provedení skoro 45 tis. čtverečných metrů betonové vozovky odstavné plochy z cementového betonu C34/45 tloušťky 34 cm a spodní desky z cementového betonu C12/20 tloušťky 15 cm. V současné době je odstavná plocha dokončena a připravena k předání díla. Polská strana zodpovídá za živičné vozovky pojezdové dráhy BRAVO a droga serwisowa (cesta po dálnici nebo rychlostní silnici pro opraváře a místní provoz např. kola) o ploše přes 33 tis. čtverečných metrů a ostatní práce uvedené ve smlouvě s Investorem. Práce na tomto projektu se občas provádějí ve třech směnách. Ukončení projektu je plánováno na konci května 2012. Hodnota kontraktu činí cca 302 milionů korun včetně DPH.

Czech-Slovak-Polish Cluster
At the beginning of 2010, two units of Skanska group doing business in Central Europe started their co-operation. The goal of the Polish Skanska S.A. and the Czech Skanska a. s. co-operation was to use their mutual connection and to improve competitiveness of both companies. For the Czech party, Polish projects represent an interesting alternative against a situation on the construction market in the Czech and the Slovak Republics. Within the cluster, collective projects are carried out in the field of highway, railway and civil engineering. Co-operation of supportive functions of both companies as e.g.: health and safety, purchase departments, IT, human resources, communication or controlling also takes place. We introduce their co-operation on the Warsaw airport, S8 Expressway construction near Lodž, section S8 Oleśnica – Syców and Strachowice airport in Vratislav.

Czesko‑Słowacko‑Polski klaster
Na początku 2010 roku rozpoczęły współpracę dwie jednostki Grupy Skanska, które prowadzą interesy w Europie Środkowej. Celem współpracy polskiej Skanska S.A. i czeskiej Skanska a.s. jest wykorzystanie współpracy i wzmocnienie konkurencyjności obu firm. Dla czeskiej strony są projekty w Polsce ciekawą alternatywą dla współczesnej sytuacji na rynku budowniczym w Czechach i na Słowacji. W ramach klastru przeprowadzane są wspólne projekty w zakresie budownictwa drogowego, kolejowego i lądowego. Współpracują także funkcje wspierające oba subjekty, jak na przykład BHP, dział zakupów, IT, zasoby ludzkie, komunikacja lub controlling. Przedstawiamy współpracę podczas budowy lotniska w Warszawie, budowy drogi szybkiego ruchu S8 w okolicy Łodzi, trasy S8 Oleśnica – Syców i na lotnisku we Wrocławiu.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Výstavba odstavné plochy na letišti Strachowice ve VratislaviČesko-polská spolupráce na varšavském letišti Frédérica ChopinaChopinovo letiště zprostředkovává polovinu letecké dopravy v Polsku.Projekty v Polsku jsou pro Skansku vítanou příležitostí v době, kdy česko-slovenský stavební trh prudce klesá.Výstavba rychlostní silnice S8 poblíž LodžeTrasa S8 Oleśnica – SycówČeská Skanska odpovídá za třetí úsek trasy Oleśnica – Syców, která zahrnuje mimo jiné i šest mostů.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (72x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice