KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    České reprezentanty pro Malagu už známe

České reprezentanty pro Malagu už známe

Publikováno: 8.10.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 11:31
Rubrika: Aktuality
Od 30. srpna do 13. září se uskutečnila v Mostu, Praze a Brně celkem tři národní semifinále soutěže Klubu posádek Caterpillar. Soutěž proběhla v rámci Dnů otevřených dveří, které na svých pobočkách uspořádal český dovozce strojů Caterpillar, společnost Phoenix-Zeppelin. Ze semifinálových kol vzešli tři čeští reprezentanti pro mezinárodní finále, které se uskuteční v listopadu ve španělské Malaze.

Mezinárodní soutěž pro nejlepší posádky – strojníky, ovládající stavební stroje, pořádá společnost Caterpillar každoročně již 11 let. Spolu s českými reprezentanty se jí letos zúčastní soutěžící z Belgie, Bosny, Černé Hory, Dánska, Finska, Chorvatska, Litvy, Maďarska, Mongolska, Německa, Nizozemí, Norska, Rumunska, Ruska, Slovenska, Slovinska, Spojených arabských emirátů, Srbska, Švédska, Švýcarska, Turecka a Velké Británie.

V České republice se v každém ze semifinálových kol sčítali u soutěžích výsledky z celkem tří disciplín. V první z nich hrál hlavní roli rýpadlo-nakladač. Závodníci museli navléct co nejrychleji kroužek upevněný k lopatě na 5 kelímků s vodou, které byly umístěny v různých vzdálenostech a směrech kolem stroje. Za každý shozený kelímek a také za nebezpečné manévrování strojem byl soutěžící penalizován. V druhé části soutěže se závodilo v ovládání minirýpadla, kdy museli soutěžící shazovat zubem lopaty z kuželů tenisové míčky, a to ve vymezeném prostoru, který stroj nesměl opustit. Za překročení hranice prostoru či za shození kuželu byl závodník penalizován.

Posledním strojem, na němž strojníci předváděli své umění, byl smykem řízený nakladač, s nímž museli projet vytyčenou trasu tvořenou deseti branami z kuželů v co nejkratším čase. Penalizace byla udělována za každý dotek kuželu nebo za zvednutí ramen stroje. Ve všech třech disciplínách mohli soutěžící získat penalizace i za nedodržení bezpečnostních pravidel při nastupování či vystupování ze stroje. O vítězi rozhodoval součet všech tří časů včetně penalizací (1 penalizační bod = 5 sekund).

V Mostě závodilo 23, v Praze 20 a v Brně 18 strojníků. Do Malagy postoupili z prvního semifinále v Mostě Václav Slivkanič, z Prahy Radek Fucyman a ze závěrečného klání v Brně Jiří Doseděl. Ve všech třech semifinálových kolech získali vždy závodníci, kteří se umístili do 3. místa, jako cenu modely strojů Caterpillar.

Mezinárodní finále proběhne ve Španělsku od 2. do 7. listopadu a na české reprezentanty i na jejich zahraniční soupeře čeká 9 náročných disciplín. Ty prověří schopnosti strojníků při ovládání nejnovějších typů strojů Caterpillar. Některé disciplíny budou součástí finále úplně poprvé. V loňském roce vyhrál finále Nizozemec Peter van Schaik.

Fotogalerie ze soutěže a vítězové...

Phoenix-Zeppelin, stavební stroje Caterpillar

Phoenix-Zeppelin, stavební stroje Caterpillar

Phoenix-Zeppelin, stavební stroje Caterpillar
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice