KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Publikováno: 6.3.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která byla zahájena v listopadu 2015, postavila novou odbavovací budovu pro cestující a zároveň zrekonstruovala stávající výpravní budovu určenou pro novou technologii zabezpečovacího zařízení.

Skanska dále zmodernizovala kolejové úseky o celkové délce 33 km a osadila celkem 32 výhybek s elektrickým ohřevem. Na 19 přejezdech se zvýšila bezpečnost díky výměně zabezpečení. Stavební firma postavila novou odbavovací halu a přesunula rekonstruovaná nástupiště. Vznikla tak dvě nová zastřešená ostrovní nástupiště a jedno krajní navazující na odbavovací halu. Bezpečnému a bezbariérovému přístupu cestujících na jednotlivá nástupiště slouží nově vybudovaný podchod a výtahy. Skanska také přestavěla dva mosty a šest propustků pro odvodnění.

Na revitalizovaných úsecích se zvýšila rychlost vlaků na 120 km/h, zejména v úseku Česká Lípa – Zákupy, v úseku Stružnice – Česká Lípa – Holý vrch pak až na 100 km/h. Cestovní doba se tak v některých případech zkrátí až o 19 minut.

Z pohledu cestujících je důležité i sloučení obou částí železniční stanice. Navíc se prostor určený pro cestující přiblížil o tři čtvrtě kilometru k centru města. Podchod k nástupištím byl vybudován pod celým kolejištěm a umožňuje napojení další městské infrastruktury, železnicí do té doby rozdělené městské části, Dubice a přilehlou průmyslovou zónu.

Nové zabezpečovací zařízení nalezneme jak ve stanici, tak v sousedících traťových úsecích. Moderní technické řešení umožňuje řízení provozu na železnici dálkově z dispečerského stanoviště. Výrazně se tak zvýší bezpečnost železničního provozu.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE STAVBY:

  • Název: Modernizace žst. Česká Lípa
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty,
  • státní organizace (SŽDC)
  • Zhotovitel: Skanska a. s.
  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
  • Termín výstavby: listopad 2015 – srpen 2017

VYBRANÉ TECHNICKÉ ÚDAJE CHARAKTERIZUJÍCÍ STAVBU:

  • Délka modernizovaného úseku: 33 km
  • Nové elektronické SZZ: 3 ks
  • Zabezpečení přejezdů: 19 ks
  • Zřízení nové koleje 49E1: 6 283 m
  • Zřízení užité koleje S49: 2 531 m
  • Úpravy stávajícího svršku: 8 025 m
  • Zřízení nových výhybek 49E1 na bet. pražcích: 27 ks
  • Zřízení nových výhybek S49 na dřev. pražcích: 1 ks
  • Zřízení regenerovaných výhybek S49
  • na dřev. pražcích: 4 ks
  • Elektrický ohřev výměn: 32 ks
  • Zřízení nového kolejového lože vč. stezek: 28 153 m3
  • Zastřešená nástupiště: 3 ks
  • Podchod: 1 ks
  • Přestavba železničních mostů: 2 ks
  • Demolice železničních mostů: 2 ks
  • Přestavba železničních propustků: 6 ks
  • Výkopy: 27 tis. m3
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Diskuse

Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Nepřesnost v článku
V článku se píše: "Navíc se prostor určený pro cestující přiblížil o tři čtvrtě kilometru k centru města". Přesun je jen o 220 metrů, pozitivní je, že budova je nyní přím...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 10.7.2019 14:55vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Situace stavbyCelkový pohled na železniční stanici v České LípěNádražní budova pro cestujícíPodchod pod všemi nástupišti, propojuje vlakové nádraží s přilehlou průmyslovou čtvrtíModernizovaná železniční staniceInteriér nádražní budovy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (76x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (52x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Česká Lípa má nové vlakové nádražíČeská Lípa má nové vlakové nádraží (50x)
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která b...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice