KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Publikováno: 6.3.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Skanska v rámci modernizace, která byla zahájena v listopadu 2015, postavila novou odbavovací budovu pro cestující a zároveň zrekonstruovala stávající výpravní budovu určenou pro novou technologii zabezpečovacího zařízení.

Skanska dále zmodernizovala kolejové úseky o celkové délce 33 km a osadila celkem 32 výhybek s elektrickým ohřevem. Na 19 přejezdech se zvýšila bezpečnost díky výměně zabezpečení. Stavební firma postavila novou odbavovací halu a přesunula rekonstruovaná nástupiště. Vznikla tak dvě nová zastřešená ostrovní nástupiště a jedno krajní navazující na odbavovací halu. Bezpečnému a bezbariérovému přístupu cestujících na jednotlivá nástupiště slouží nově vybudovaný podchod a výtahy. Skanska také přestavěla dva mosty a šest propustků pro odvodnění.

Na revitalizovaných úsecích se zvýšila rychlost vlaků na 120 km/h, zejména v úseku Česká Lípa – Zákupy, v úseku Stružnice – Česká Lípa – Holý vrch pak až na 100 km/h. Cestovní doba se tak v některých případech zkrátí až o 19 minut.

Z pohledu cestujících je důležité i sloučení obou částí železniční stanice. Navíc se prostor určený pro cestující přiblížil o tři čtvrtě kilometru k centru města. Podchod k nástupištím byl vybudován pod celým kolejištěm a umožňuje napojení další městské infrastruktury, železnicí do té doby rozdělené městské části, Dubice a přilehlou průmyslovou zónu.

Nové zabezpečovací zařízení nalezneme jak ve stanici, tak v sousedících traťových úsecích. Moderní technické řešení umožňuje řízení provozu na železnici dálkově z dispečerského stanoviště. Výrazně se tak zvýší bezpečnost železničního provozu.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE STAVBY:

  • Název: Modernizace žst. Česká Lípa
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty,
  • státní organizace (SŽDC)
  • Zhotovitel: Skanska a. s.
  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
  • Termín výstavby: listopad 2015 – srpen 2017

VYBRANÉ TECHNICKÉ ÚDAJE CHARAKTERIZUJÍCÍ STAVBU:

  • Délka modernizovaného úseku: 33 km
  • Nové elektronické SZZ: 3 ks
  • Zabezpečení přejezdů: 19 ks
  • Zřízení nové koleje 49E1: 6 283 m
  • Zřízení užité koleje S49: 2 531 m
  • Úpravy stávajícího svršku: 8 025 m
  • Zřízení nových výhybek 49E1 na bet. pražcích: 27 ks
  • Zřízení nových výhybek S49 na dřev. pražcích: 1 ks
  • Zřízení regenerovaných výhybek S49
  • na dřev. pražcích: 4 ks
  • Elektrický ohřev výměn: 32 ks
  • Zřízení nového kolejového lože vč. stezek: 28 153 m3
  • Zastřešená nástupiště: 3 ks
  • Podchod: 1 ks
  • Přestavba železničních mostů: 2 ks
  • Demolice železničních mostů: 2 ks
  • Přestavba železničních propustků: 6 ks
  • Výkopy: 27 tis. m3
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Diskuse

Česká Lípa má nové vlakové nádraží

Nepřesnost v článku
V článku se píše: "Navíc se prostor určený pro cestující přiblížil o tři čtvrtě kilometru k centru města". Přesun je jen o 220 metrů, pozitivní je, že budova je nyní přím...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 10.7.2019 14:55vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Situace stavbyCelkový pohled na železniční stanici v České LípěNádražní budova pro cestujícíPodchod pod všemi nástupišti, propojuje vlakové nádraží s přilehlou průmyslovou čtvrtíModernizovaná železniční staniceInteriér nádražní budovy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice