KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Češi pomalu přicházejí na chuť elektromobilům, kdo je řídil, o nich uvažuje – hlavní překážkou je stále cena a nedostatek informací

Češi pomalu přicházejí na chuť elektromobilům, kdo je řídil, o nich uvažuje – hlavní překážkou je stále cena a nedostatek informací

Publikováno: 7.7.2017
Rubrika: PR

Z exkluzivního průzkumu pro ČSOB Leasing vyplývá, že koupi elektromobilu zvažuje za současné situace více než třetina Čechů. Pokud by pořizovací cena elektromobilu odpovídala ceně běžného vozu, uvažovalo by o koupi až 75 % respondentů. Překážkou je také neznalost – téměř polovina dotazovaných si myslí, že elektromobil nelze nabíjet z běžné zásuvky, a pouze necelá čtvrtina lidí ví, že na elektromobil je možné čerpat dotace. Mezi těmi, kteří elektromobil už řídili, uvažuje o jeho koupi 81 %. S rozšířením povědomí pomůže program Čistá mobilita ČSOB Leasing.

NEZNALOST OVLIVŇUJE POPTÁVKU

Vysoká cena také ovlivňuje míru informací o tom, jak tyto vozy fungují. Povědomí o technických parametrech elektromobilů zatím není velké. Nižší cena by však mohla posílit zájem o tuto problematiku. U technických parametrů, jako je doba nabíjení, možnosti nabíjení, životnost či provozní náklady, vždy minimálně pětina lidí vůbec nedokázala otázku posoudit a volila odpověď „nevím“. V případě možnosti získat na nákup elektromobilu dotaci tvořily odpovědi „nevím“ dokonce polovinu.

„Z průzkumu nám vyplynulo, že informovanost Čechů v oblasti elektromobility je zatím nízká. Polovina lidí si zatím nedokáže představit, jakou mají elektromobily dojezdovou vzdálenost. Stejně tak si myslí, že provoz elektromobilu je výrazně dražší než ve skutečnosti, a netuší, že lze elektromobil dobíjet doma. Respondenti často uváděli, že je téma elektromobility velice zajímavé a sami se cítí být nedostatečně informovaní. Proto zde vidíme velký potenciál ke zlepšení a budeme se snažit pomocí našeho programu Čistá mobilita povědomí zvyšovat,“ říká Josef Rosenkranz, místopředseda představenstva ČSOB Leasing.

PRO LEPŠÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Nejvíce respondentů má elektromobil spojen s pozitivním vlivem na životní prostředí, tichý chod motoru a využití nových technologií jsou nejčastěji označované výhody elektromobilů, shodne se na tom osm lidí z deseti. Mezi výhody se zařadily i náklady na provoz, dlouhodobost investice a komfort při jízdě. Tyto aspekty však čtvrtina až třetina lidí vůbec nedokázala posoudit.

K jednoznačným nevýhodám elektromobilů patří podle respondentů nízký počet rychlonabíjecích stanic, doba nabíjení, dojezd a v neposlední řadě cena. Za nevýhodu je označily vždy minimálně ¾ dotazovaných.

ELEKTROMOBILY JSOU NÁVYKOVÉ

Jasná souvislost se prokázala mezi zájmem a přímou zkušeností. Mezi těmi, kteří elektromobil už řídili, uvažuje o jeho koupi 81 %. Data naznačují, že zájem o koupi elektromobilu není ve většině případů pouze deklaratorní, ale že vedl zájemce k vyzkoušení vozidla v praxi.

Zájem o koupi elektromobilu mírně roste s příjmem dotázaného. Z hlediska věku ho nejčastěji projevují lidé z nejmladší věkové skupiny a pak lidé mezi pětatřiceti a pětapadesáti lety. Rozdíly podle příjmu i věku však nejsou dramatické.

PROGRAM ČISTÁ MOBILITA PODPORUJE NÁKUP ELEKTROMOBILŮ

Průzkum ukázal, že polovina Čechů vůbec neví, že může na elektromobil získat dotaci a 29 % si dokonce myslí, že žádné takové dotace neexistují. Čistá mobilita je unikátním programem ČSOB Leasingu, který podporuje získání dotací určených pro rozvoj mobility s využitím alternativních paliv v kombinaci s nabídkou výhodného financování a pojištění takovýchto vozidel. Plán je zaměřen na využití alternativních druhů paliv, lepší kvalitu ovzduší a snížení emisí znečišťujících látek a skleníkových plynů vznikajících z dopravy.

„Čistá mobilita je programem, který se snaží podpořit zájemce o nákup a užívání vozu s alternativním druhem paliva. Kromě financování, pojištění, pomoci s výběrem auta, umíme také pomáhat se zprostředkováním dotací,“ říká Oldřich Freidinger, manažer marketingu ČSOB Leasing.

NOVÁ AUTOPŮJČKA TAKÉ ZVÝHODNÍ ELEKTROMOBILY

Z dat ČSOB Leasingu je také zřejmé, že největší zájem mezi automobilovými značkami je o Nissan. Velmi oblíbená jsou také auta značek Tesla a BMW. Klienti si nejčastěji berou elektromobil na operativní leasing nebo úvěr. 

ČSOB Autopůjčka představuje novou výhodnou možnost financování automobilů. Kombinuje financování vozu a také doplňkové služby související s provozem, jako je balíček pojištění KOMPLEX, FLEXI splácení, které umožňuje přizpůsobit splácení Autopůjčky životní situaci, a obsahuje také asistenční službu AUTOPILOT jako bonus.

„Chceme zvyšovat nejen povědomí o výhodách elektromobilů, ale také samozřejmě podporujeme naše klienty, kteří se rozhodnou pro jejich koupi. Proto v rámci ČSOB Autopůjčky přicházíme navíc s dalším zvýhodněním pro elektromobily, které zajišťuje výhodná úroková sazba 2,89 % p. a., povinné ručení po celou dobu financování zdarma a výhodné havarijní pojištění. Autopůjčku navíc může klient kombinovat s dotacemi, které dokáží významně snížit pořizovací cenu elektromobilu,“ uzavírá Oldřich Freidinger.

Více informací a reprezentativní příklad najdete na: https://www.csobleasing.cz/lide/potreby/kalkulacka-uverovych-splatek


ČSOB Leasing, a. s., je 100% dceřinou společností Československé obchodní banky, a. s., členem skupiny ČSOB a významné nadnárodní skupiny KBC. Prostřednictvím sítě vlastních poboček poskytuje finanční služby podnikatelům i soukromým osobám, v oblasti financování osobních, užitkových a nákladních automobilů, strojů, zařízení, technologií, investičních celků a výpočetní techniky. Produkty zákazníkům je společnost schopna podle preferencí zákazníka nabídnout nejen prostřednictvím vlastní distribuční sítě (osobní přístup v každém regionu ČR) či rozsáhlé distribuční sítě ČSOB, ale přímo v místě prodeje u spolupracujících dodavatelů movitého majetku. ČSOB Leasing poskytuje financování pořízení či užívání produktivního (odepisovatelného) majetku. ČSOB Leasing je držitelem certifikátu jakosti podle normy ISO 9001:2008.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Znáte BMS – Bridge Management System? (161x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (50x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...
Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (38x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci