KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Čáry na 2.200 km silnic

Čáry na 2.200 km silnic

Publikováno: 4.8.2009
Rubrika: 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR realizuje v tomto roce program vodorovného dopravního značení na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích I. třídy v celkovém součtu za 181.500.000 korun, což je výrazně zvýšený objem oproti předchozím letům. To bude ve všech krajích stačit na zhruba 2.200 kilometrů komunikací. Podle statistik kvalitní a viditelné značení může zvýšit bezpečnost až o 30 procent.

Zvýrazňování a obnovování vodorovného dopravního značení na silnicích a dálnicích provádí ŘSD průběžně v rámci standardních oprav a údržby. Podobně jako u jiných závad se řeší primárně silně poškozené úseky. „Pro letošní rok se nám však podařilo vyjednat navýšení rozpočtu o tento projekt až na celkovou částku 181 milionů korun, což dokáže pokrýt významných cca 40 procent všech komunikací v naší správě,“ upřesňuje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Prostředky budou investovány v rámci všech krajů v České republice. Nejvíce pak v krajích Středočeském, v Ústeckém a v Olomouckém. „Při rozdělování jednotlivých podílů prostředků se přihlíželo především na hustotu silniční sítě, současný stav značení a plánované stavební činnosti na tom kterém úseku v dalších letech,“ vysvětluje Alfred Brunclík.

Přehled objemu investovaných prostředků v jednotlivých krajích: Kraj Objem prostředků (tis. Kč)
Středočeský: 20.000
Jihočeský: 13.000
Plzeňský: 12.000
Karlovarský: 9.500
Ústecký: 20.000
Liberecký: 12.000
Jihomoravský: 15.000
Olomoucký: 20.000
Zlínský: 19.000
Moravskoslezský: 17.000
Pardubický: 12.000
Královéhradecký: 12.000
Celkem: 181.500

S obnovou vodorovného dopravního značení jsme začali v Jihočeském a Zlínském kraji, jinde se dokončují výběrová řízení na zhotovitele prací. Stav přípravy je v jednotlivých krajích odlišný. „Chtěli bychom využít letních a podzimních měsíců pro celkovou realizaci,“ říká Alfred Brunclík.

Podle statistik jasné a viditelné značení na silnicích a dálnicích, kdy jsou čáry zřetelné i za deště či mlhy a označují přesně hranici jednotlivých jízdních pruhů a okraje vozovek, má významný vliv na bezpečnost. „Dobré vodorovné kvalitní značení působí na psychiku člověka a jeho reakční schopnosti velmi výrazně a bezpečnost se pak podle dostupných statistik může zvýšit v takových případech až o třetinu, a proto budeme v tomto programu i další roky pokračovat,“ doplňuje Alfred Brunclík.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (48x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (35x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Platnost dálničních známek (33x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

 
otočit obrázek o 90 stupnů dolevapředchozíspustit prezentacidalšíotočit obrázek o 90 stupnů doprava
loading
zavřít
zastavit prezentacispustit prezentaci