KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Bohumínský uzel – časové i finanční úspory

Bohumínský uzel – časové i finanční úspory

Publikováno: 22.9.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:20
Rubrika: Zajímavosti

Železniční uzel Bohumín leží na trati Přerov – Petrovice u Karviné – Čadca (Slovensko), která je součástí modernizovaného českého II. tranzitního železničního koridoru. Vzhledem k tomu, že železniční stanice patří k nejdůležitějším uzlům v síti Českých drah a stav její infrastruktury po stránce provozní i technické neodpovídal provozním požadavkům modernizovaného koridoru, bylo rozhodnuto o její optimalizaci jako samostatné stavbě. Podrobně jsme o rekonstrukci psali v čísle 1/2006 časopisu Silnice Železnice. Nyní proto přinášíme pouze krátký popis a fotoreportáž.

Přestavba železniční stanice Bohumín představovala:
Po technické stránce – zvýšení průjezdných rychlostí vlaků po hlavních kolejích v okolí stanice, zvýšení propustné výkonnosti zhlaví, vybudování třetího ostrovního nástupiště s mimoúrovňovým příchodem, instalaci staničního zabezpečovacího zařízení a výstavbu areálu technicko-hygienické údržby vozů (THÚ).


Panoramatický pohled

Po ekonomické a společenské stránce – úspory provozních nákladů v železniční stanici Bohumín, vytvoření podmínek pro dosažení ekonomických přínosů modernizovaného I. a II. tranzitního koridoru a zlepšení ochrany spodních vod.

Dosažené technické parametry

  • rozsah stavby
    – úsek 2,818 km
  • návrhová rychlost
    – hlavní koleje 140 km/h
    – předjízdné koleje 50–60 km/h
  • úspora jízdní doby
    – osobní tranzitní 2,2 minuty
    – nákladní tranzitní 1,8 minuty
  • propustná výkonnost
    – dětmarovické zhlaví 302 vl./den
    – ostravské zhlaví 311 vl./den
  • kapacita THÚ
    – provozní ošetření a čištění 216 vozů/den
    – mytí vozových skříní 160 vozů/den
    – fekální kolej 256 vozů/den

Roční úspory
Úspory provozních nákladů – 22,22 mil. Kč, podíl na ekonomických přínosech modernizovaného koridoru – 45,53 mil. Kč, úspory provozních nákladů technicko-hygienické údržby vozů – 4,66 mil. Kč, úspora času cestujících a zboží – 8,12 mil. Kč a vliv na životní prostředí (např. ochrana spodních vod) – 31,7 mil. Kč. Doba návratnosti je 11 let.


Dispečink ústředního stavědla

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (85x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (70x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice