KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    Beranidla svodidlových sloupků ORTECO při výstavbě rychlostní silnice R1 na Slovensku

Beranidla svodidlových sloupků ORTECO při výstavbě rychlostní silnice R1 na Slovensku

Publikováno: 4.10.2011
Rubrika: Stavební stroje

Na konci září letošního roku by měly být předány do užívání první tři úseky rychlostní silnice R1 mezi Nitrou a Tekovskými Nemci na Slovensku. Poslední čtvrtý úsek, severní obchvat Bánské Bystrice, bude otevřen v červenci příštího roku. Podle Mgr. Lenky Kubejové, tiskové mluvčí zhotovitele stavby společnosti Granvia Construction, s. r. o., jsou hlavní stavební práce téměř u konce. Během posledních uplynulých dní se činnost na stavbě soustředila především na dokončení jednotlivých stavebních objektů.

„Pokračovaly dokončovací práce zejména budování krajnic, odvodňovacích žlabů, svahování, zahumusování, hydroosev svahů silničního tělesa, montáž ocelových svodidel a montáž oplocení. Pokračovala i výroba středových monolitických betonových svodidel a osazování prefabrikovaných betonových svodidel včetně osazování portálů dopravního značení,“ popsala průběh finišujících prací Kubejová. Právě při montáži ocelových svodidel se hned na několika úsecích u jednotlivých subdodavatelů osvědčila beranidla svodidlových sloupků ORTECO, která se ukázala být velmi dobrými pomocníky.

SOFISTIKOVANÁ TECHNIKA ORTECO ŠETŘÍ ČAS I PENÍZE
Celkem na stavbě R1 pracují čtyři stroje stejnojmenného italského výrobce, dva v provedení HD a zbývající dva ve variantě Smart. Verzí HD disponují firmy EUROVIA a STRABAG a od menší varianty se liší nejen energií úderu, která činí 980 J resp. 820 J, ale také řadou dalších přídavných zařízení, jimiž jsou vybaveny. Mezi příklady lze uvést zařízení na zvedání svodidel, které slouží ke zvednutí a otočení již předem smontovaných pásnic a jejich přiložení ke sloupku. Další výhodou tohoto zařízení je, že není nutno rozměřovat vzdálenosti mezi sloupky, protože obsluha beranidla přiloží sloupek přímo k otvoru již postavené a otočené pásnice. K dalším zařízením patří vrtací kladivo, které ve spojení s kompresorem slouží pro práci ve skalnatém podloží, hydraulický generátor elektrické energie o výkonu 5 kW, který umožní obsluze zapojit běžné elektrické ruční nářadí a ihned provádět montáž svodidel. V neposlední řadě je to samonivelační systém, který automaticky nastaví kladivo beranidla do svislé polohy a ve všech podmínkách tak zajistí kolmost zaražených sloupků a také maximální dosažitelný boční výsuv až 2,1 m, díky němuž stroj zůstává stále na vozovce a nedochází k poškození okolního terénu. Toto jsou jen některé z výhod řady beranidel v provedení HD, které jej předurčují pro rychlou výstavbu dlouhých úseků, kde se využije jeho robustnost a schopnost využít řadu volitelných přídavných zařízení a dle výbavy tak pracovat v jakémkoli podloží.

Kromě toho, že firma Eurovia vlastní nejvýkonnější stroj v České republice, kterým je Orteco 1000 HD, tak na menší úseky, jako jsou přivaděče a sjezdy, využívá menší model beranidla Orteco 600 Smart. Společnost Strabag využívá také beranidlo Orteco 600 Smart, ale používá jej ke zrychlení celkového postupu výstavby svodidel. Modelem Orteco 800 HD postupuje rychle vpřed s využitím zařízení na zvedání a obracení svodidel, razí každý druhý svodidlový sloupek a modelem Smart zaráží vynechané sloupky. Tímto způsobem výstavby je dosažena maximální denní kapacita pokládky svodidel. Beranidla ORTECO přitom najdou využití nejen při realizaci svodidel, ale staly se i nepostradatelnými pomocníky při stavbě fotovoltaických
elektráren.

Samojízdná beranidla ale nejsou jediná, která pod značkou italského výrobce fungují při stavbách a opravách silnic v ČR. ŘSD, regionální SÚS a další firmy zabývající se touto činností vlastní dohromady již několik desítek beranidel upevněných na nákladních vozech či jiných nosičích. Hydraulické beranidlo lze totiž instalovat na korbu nákladního vozidla nebo na výložník rypadla či jeřábu, případně je nabízeno i na zmiňovaném samojízdném pásovém podvozku. Vybírat lze ale nejen podle způsobu provozu beranidla, ale i úderové energie kladiv. Beranidlo je standardně vybaveno systémem automatického zastavení ražení v předem nastavené výšce sloupku, hydraulickým okruhem pro možnost využití hydraulického ručního nářadí, jako např. utahovák, kladivo, řezačka atd., případně může být osazeno jádrovou vrtačkou, vytahovákem sloupků, rážecím trnem pro směrové sloupky atd.

Firma ORTECO stála u zrodu beranidel svodidlových sloupků a dnes je považována za světovou jedničku a leadra trhu, který přichází s každoročními inovacemi. O jejich kvalitě svědčí i fakt, že například ŘSD má s nimi již téměř patnáctiletou zkušenost.

PPP V PRAXI
Výstavba rychlostní silnice R1 na Slovensku je velmi ambiciózním PPP projektem. Projekt veřejně-soukromého partnerství (PPP) spustila slovenská vláda s cílem zvýšit úroveň dopravních sítí, za účelem stimulovat ekonomiku a zlepšit regionální spojení. Ve veřejné soutěži na tento projekt vyhrálo konsorcium Granvia, a. s. (koncesionář), Granvia Construction, s. r. o. (hlavní dodavatel prací). Granvia Construction je stoprocentní dceřinou společností EUROVIA CS, a. s.

Projekt R1 spočívá v zabezpečení financování, naprojektování, výstavby, provozu a následné údržby rychlostní silnice R1 s dvakrát dvěma jízdními pruhy v celkové délce 52 km, která bude východně od Bratislavy a propojí město Nitra s obcí Tekovské Nemce. Součástí projektu je také obchvat Banské Bystrice, od kterého se očekává podstatné odlehčení dopravy ve městě. Konkrétně stavba zahrnuje úseky Nitra – Selenec, Selenec – Beladice, Beladice – Tekovské Nemce a Banská Bystrica – severní obchvat.

Celkový povrch nové R1 představuje 1,1 milionu m2. Po celé trase se nachází 78 mostů, více než 32 km protihlukových stěn, každý z prvních třech úseků má dvě křižovatky. Po celé délce komunikace jsou položena optická vlákna, na jejíchž síť jsou napojeny nejrůznější terminály, kamery a snímače. Operačním centrem nové R1 bude nově vybudované Středisko správy a údržby v lokalitě Selenec bezprostředně za Nitrou.

Pile Driver of Safety Barrier Posts ORTECO During the Construction of R1 Expressway in Slovakia
At the end of this September, the first three sections of the R1 Expressway between Nitra a Tekovské Nemce in Slovakia are supposed to be put into occupation. When assembling the steel safety barriers, the pile drivers for safety barrier posts ORTECO has proved well already on several sections with individual subcontractors. In general, there are four machines of the same Italian manufacturer working on the construction of R1, two in the version of HD and the remaining two in the version Smart. Pile drivers ORTECO can be used not only when implementing the safety barriers, but they have become indispensable helpers when building the photovoltaic power stations.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Ražení svodidlových sloupků a souběžná instalace svodidelSamojízdné beranidlo 1000 HDVytahování svodidlového sloupku

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (150x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (95x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
S novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálůS novými finišery P7820C a P8820C Volvo opět nastavuje laťku při přesném pokládání všech typů materiálů (91x)
Konstrukce nových finišerů Volvo P7820C a P8820C těží z více jak padesátileté zkušenosti výroby silniční techniky. Velká...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice