KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    AWT věří v budoucnost kombinované dopravy a pokračuje v rozvoji terminálu Paskov

AWT věří v budoucnost kombinované dopravy a pokračuje v rozvoji terminálu Paskov

Publikováno: 18.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Skupina AWT, člen skupiny PKP CARGO, je vlastníkem a provozovatelem jednoho z nejvýznamnějších otevřených intermodálních překladišť v České republice – Terminálu Paskov, který je nádhernou ukázkou toho, jak efektivně lze využít tzv. brownfield a přetvořit jej ve fungující a životem pulzující prostor. V průběhu pouhých deseti let vybudovala AWT z jediné koleje na území bývalého dolu Paskov moderní překladiště evropského významu a důležitý překládkový uzel pro oblast automobilového, chemického a strojírenského průmyslu nejen v Česku, ale i v Polsku a na Slovensku.

V současné době má terminál na ploše 31 000 m2 kapacitu 2 400 TEU a jeho služby jsou určeny zejména externím subjektům, kterým AWT nabízí veškeré činnosti spojené s překládkou, svozem, rozvozem, skladováním a lehkými opravami kontejnerů. Společnost zajišťuje odbavení vlaků, stejně jako přistavení soupravy z přípojové železniční stanice Ostrava-Kunčice na terminál. Dopravci a rejdaři mohou využít také služby celních deklarací a celního úřadu situované v areálu terminálu. Terminál disponuje kolejemi o délce 3 × 270 m, šesti kontejnerovými překladači s možností překládky kontejnerů, návěsů a výměnných nástaveb, možností stohování kontejnerů až do pěti vrstev, dostatečným počtem tahačů pro rozvozy kontejnerů a další technikou nezbytnou pro práci s kontejnery.

„Největší konkurenční výhodou terminálu Paskov je bezpochyby jeho poloha. Strategická pozice v srdci Evropy nám totiž umožňuje snadné a rychlé propojení do důležitých evropských přístavů a terminálů jako jsou Hamburg, Rotterdam, Bremerhaven, Koper, Trieste či české terminály v Mělníku a Lovosicích. Terminál se navíc nachází v těsné blízkosti dálnice a má kolejové napojení na celostátní železniční síť, díky čemuž představuje důležitý překládkový uzel pro oblast automobilového průmyslu. Ke konkurenčním výhodám samozřejmě patří také synergie s mateřskou společností PKP CARGO, díky které je dnes terminál Paskov součástí sítě 25 terminálů a logistických center PKP CARGO,“ říká Arkadiusz Olewnik, generální ředitel skupiny AWT.

Vlastníkem a provozovatelem terminálu Paskov je výhradně skupina AWT, která poskytuje servis všem externím dopravcům a operátorům kombinované dopravy. Terminál má dostatečné kapacity nejen pro narůstající objemy přeprav současných partnerů, ale také pro jakékoli nové projekty. Všechny subjekty mohou využít terminál nejen k uskladnění kontejnerů, ale také k jejich přepravě, ať už železniční či kombinované, kterou jim je schopna společnost AWT nabídnout ve většině atraktivních časů. V současné době kapacity a služby terminálu využívá pět hlavních operátorů/rejdařů, kteří se o kapacitu terminálu dělí zhruba stejným podílem a rovněž zde nyní zajíždí čtyři různí železniční dopravci.

V rámci programu „Nástroj pro propojení Evropy (CEF – Connecting Europe Facility)“ podpisem grantové dohody s Výkonnou agenturou pro inovace Evropské komise AWT získala dotaci ve výši 5 871 360 EUR. Tato částka je dosud nejvyšší přiznanou dotací v historii společnosti a představuje 66 % uznatelných nákladů projektu „Příprava a realizace III. etapy multimodálního kontejnerového terminálu Paskov“, jehož součástí je kromě nového kolejového napojení, manipulačních ploch a dalšího vybavení vlastního terminálu i studie, projekt a rekonstrukce části vlečky v Paskově tak, aby byla schopna přijímat vlaky v délce 700 m.

„Cílem projektu je maximálně využít kapacitu terminálu pro vlakové soupravy délky 700 m a nabídnout nový standard přepravy a odbavení našim zákazníkům. Do konce roku 2020 plánujeme překladiště rozšířit na více než dvojnásobek, přičemž dopravní a manipulační plochy dosáhnou celkové rozlohy 71 000 m2 a dopravní výkonnost naroste ze stávajících 2 400 TEU na téměř 5 000 TEU,“ uvádí Michal Kubíček, ředitel terminálu Paskov.

Vzhledem ke stále vzrůstajícímu zájmu o kombinovanou dopravu je pro AWT prioritou přímé napojení terminálu na evropské přístavy, jako jsou Gdaňsk a Gdynia a získat přístup na další překladiště v Polsku, Belgii, Holandsku či Ukrajině. „Naší strategií je postupně snižovat závislost na přepravách uhlí a dalších tuhých paliv a hledat nové zakázky v přepravách chemie, agro, automotive a intermodal. V neposlední řadě chceme, aby Terminál Paskov byl hlavním logistickým centrem jižní části logistického trojúhelníku Balt – Jadran – Severní moře,“ dodává Viktor Bystrian, obchodní ředitel skupiny AWT.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (95x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (92x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (88x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice