KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Anketa na téma: Koridory v ČR

Anketa na téma: Koridory v ČR

Publikováno: 21.8.2009
Rubrika: Zajímavosti

1. Co pro Vaši společnost znamenalo zúčastnit se budování dopravních koridorů České republiky? Jaký to pro Vaši firmu mělo přínos?
2. Byla výstavba náročná? Jaké největší problémy jste v rámci realizace řešili?
3. Jste spokojeni s výsledkem Vaší práce? V čem vidíte největší klady finálního výsledku? Co přinese obyvatelům ČR?

Josef Krýsl, jednatel komplementáře a výkonný ředitel BÖGL a KRÝSL, k. s.

Ad 1)
Budování železničních dopravních koridorů a stavební optimalizace železnic znamenalo a znamená pro naši společnost především rozšíření podnikatelského segmentu o náročné železniční stavby a také nutnost získání potřebných technických znalostí a zkušeností ve vazbě na již námi realizované dopravní stavby. Účast na železničních stavbách má mimo jiné i vysoké nároky na organizaci práce, dodržování lhůt výstavby tak, aby byly minimalizovány výluky tratí, a také klade velký důraz na spolupráci s ostatními účastníky výstavby, protože jenom takový přístup představuje ucelené provedení díla a jeho předání do provozu.

Ad 2) O některých technických a organizačních problémech jsem se již zmínil, ale je třeba uvést i nutnost získání speciálních oprávnění pro práce na železnicích nejen pro řídící, ale i výkonné pracovníky. Protože naše společnost má mnohaleté zkušenosti na stavbách především mostních konstrukcí, nedá se říci, že mosty realizované na železniční síti byly technicky nad naše síly. I když například výstavba přemostění Jesenické přehrady probíhala za pomoci pontonů, nebo realizace rekonstrukce mostů na trati Plzeň – Cheb probíhá výměnou celých ocelových konstrukcí mostů, jejich odsouváním a ukládáním nových konstrukcí. Mezi nejnáročnější, ale také technicky nejzajímavější stavební objekty patřilo vybudování menších objektů přes železniční tratě na území města Plzně, kdy jsme tyto ukládali v prefabrikovaném stavu pomocí těžké zvedací techniky s vysokou přesností předvyrobených dílů, kterými byly vlastně celé mostní konstrukce. V těchto případech bylo naší hlavní snahou zkrácení doby výluk na zlomek časů, které by vznikly postupnou výstavbou, nehledě na složitost prací v drážních tělesech.

Ad 3) S naší prací nemůžeme být nikdy spokojeni, spokojenost musí vyjádřit jenom a výhradně náš zákazník. Spokojeni jsme však s tím, že je zájem o naše práce v oblasti železničních staveb i nadále a že jsme si vybudovali dobrý kolektiv zaměstnanců na tyto stavby specializovaných.

Ing. Michal Reiter předseda představenstva a generální ředitel Skanska DS a. s.

Ad 1)
Společnost Skanska DS se v současné době podílí na výstavbě I., III. a IV. tranzitního koridoru a na některých významných železničních uzlech. Právě výstavba koridorů patří nejen v oblasti kolejových staveb k tomu nejzajímavějšímu, protože rekonstruované úseky v sobě obsahují jak „kolejařinu“, tak výstavbu a opravu mostů či přejezdů, nástupišť, protihlukových opatření, někdy výstavbu tunelů, opěrných zdí i pozemních staveb. Jde tedy o komplexní projekt, kde může firma uplatnit většinu ze svých technologií.

Ad 2) Obtížnost koridorových staveb je dána především tím, že se obvykle staví v časově omezených výlukách a za provozu na sousedních kolejích, případně v železničních stanicích. To klade velké nároky na koordinaci jednotlivých činností, zhotovitelů a subdodavatelů a samozřejmě na zajištění bezpečnosti jak stavbařů, tak veřejnosti.

Ad 3) Naši pracovníci odvádějí vždy maximum a jsem přesvědčen, že je to na těch stavbách i vidět. Kvalitní práce je brána skoro jako samozřejmost, my navíc klademe větší důraz na bezpečnost na našich stavbách. Spokojeni tedy jsme, když se projekty obejdou bez úrazů. Přínos staveb lze shrnout do dvou oblastí: a) bezpečnější, pohodlnější a rychlejší cestování pro místní obyvatele, b) napojení na transevropské železniční koridory, které vedou přes Českou republiku jako přirozenou křižovatku ve střední Evropě.

Ing. Vladimír Fišer, generální ředitel FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a. s.

Ad 1) Firma se zapojila do budování koridorů už v roce 1995, kdy koridory byly v začátcích a podíleli jsme se především na výstavbě a rekonstrukci mostů. Byl to pro nás nejen růst objemu prací v oboru mostního stavitelství ale také cesta k profesionalizaci firmy. Sofistikované požadavky objednatele na kvalitu dodaného díla nás posunuly kupředu. Ve firmě vznikla specializovaná střediska podporujíci nosný obor mostního stavitelství. Stali jsme se certifikovaným výrobcem mostních ocelových konstrukcí.

Ad 2) Práce na železničních koridorech je náročná z hlediska organizace prací protože většina činností se provádí v předem limitovaných výlukách vlakového provozu. Proces spolupráce jednotlivých profesí podílejících se na stavbách koridorů je v současné době velmi dobře organizován a zhotovitelé mají profesionální přístup ke kvalitě prací a termínům. V důsledku snahy zkrátit výluky na nezbytnou dobu jsou práce ve výluce prováděny v časovém tlaku.

Ad 3) Určitě jsme spokojeni. Největší potenciál firmy je v lidech a nám se podařilo v oboru mostního stavitelství na koridorech vybudovat kolektiv schopných techniků a specialistů. Postavili jsme velmi pěkné a kvalitní mosty, které byly oceněny prestižními cenami. Vybudování koridorů znamená lepší dopravní dostupnost a vyšší úroveň cestování. V mnoha obcích a městech, kterými koridory procházejí se v důsledku liniové stavby zlepší občanská vybavenost. Vybudování koridorů znamená vždy zrychlení železniční dopravy a tím i zvýšení konkurenceschopnosti vůči silniční dopravě. Zároveň je to i závazek pro obnovu vozového parku zajišťující vyšší úroveň cestování.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (190x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (84x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (69x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice