KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Stavební stroje    50 let značky Caterpillar na českém trhu

50 let značky Caterpillar na českém trhu

Publikováno: 8.11.2019
Rubrika: Stavební stroje

Když se v 60. letech minulého století v tehdejším Československu rozhodovalo o významných liniových stavbách, budování přehrad a povrchové těžbě uhlí, ukázalo se, že v zemi chybí potřebná technika. Žádná země bývalého východního bloku nevyráběla dostatečně silné stroje, které by svým výkonem odpovídaly nárokům pro taková zadání.

Bylo tedy rozhodnuto o dovozu těžké stavební techniky ze západu. V roce 1969 byla proto v Praze založena společnost Phoenix Praha, která se stala oficiálním dealerem amerických stavebních strojů Caterpillar v Československu. Letos v září to bude přesně 50 let od okamžiku, kdy Phoenix Praha nabídl výkonné a kvalitní žluté stroje domácím zákazníkům. V tradici dnes úspěšně pokračuje společnost Zeppelin CZ.

BEZKONKURENČNÍ SERVIS

První stroje překvapily výkonem, nebývalou spolehlivostí, a především bezkonkurenčním servisem, který se k nim automaticky vázal. V době, kdy celá řada výrobků patřila k nedostatkovým a na některé zboží se muselo čekat i měsíce, Phoenix Praha zajišťoval dodávky náhradních dílů do druhého dne. „V našich podmínkách bylo průlomové objednávání chybějících komponentů prostřednictvím telefaxu. Doručení probíhalo letecky z centrálních skladů v Belgii. Díky této službě se nestalo, že by některá z klíčových staveb stála kvůli závadě,“ vzpomíná Josef Mixa, tehdejší ředitel firmy. Stroje Caterpillar tak měly pro československé hospodářství životní význam. Součástí nabízených služeb bylo už tehdy rovněž školení posádek, poskytování polního servisu a pravidelná údržba.

Caterpillary byly k vidění na všech zásadních stavbách. Podílely se na budování komunikací včetně první československé dálnice D1, která od roku 1980 bez přerušení propojila Prahu s Bratislavou. Stroje Cat pomáhaly se stavbou továren, chemiček, elektrárny i sídlišť, pracovaly v dolech, zajišťovaly nakládky a vršily materiál na mocných přehradách. Díky špičkové péči dokázaly i v tvrdých a nehostinných podmínkách překonat svou životnost až dvojnásobně. Některé z nich fungují dodnes.

ZAHRANIČNÍ KAPITÁL

Poté, co se v roce 1989 československý trh otevřel světu a do země začal proudit zahraniční kapitál, bylo zřejmé, že transformaci se nevyhne ani zastoupení značky Caterpillar. Z jednání s více uchazeči vzešlo rozhodnutí o spojení Phoenixu Praha se společností Zeppelin Metalwerke GmbH, která zajištovala prodej a servis značky Caterpillar v Německu. Od roku 1991 tak československé zastoupení změnilo název na Phoenix-Zeppelin.

Společnost se rozrůstala o nová servisní a prodejní střediska, začala nabízet služby SOS laboratoře a velkým i malým firmám, které si stroje nemohly nebo nechtěly koupit, vyšla vstříc otevřením půjčoven, které dnes najdeme na 14 místech v ČR.

V roce 2012 předává Josef Mixa zbývající podíl ve Phoenix-Zeppelin do rukou německého koncernu Zeppelin GmbH, a završí tak svou přes čtyřicet let trvající práci na budování úspěšné společnosti. Tak vzniká dnešní podoba firmy pod značkou Zeppelin CZ.

Důležitým byl i rok 2013, kdy převzetím důlní divize v Ostravě-Radvanicích, kterou Zeppelin GmbH odkupuje od Caterpillar Global Mining LLC, vzniká unikátní spojení. Od tohoto okamžiku se společnost stává dealerem těžké techniky nejen nad zemí, ale i pod ní.

Zeppelin CZ slaví padesát let ve skvělé formě. „Dnes zde ve čtrnácti pobočkách pracuje 550 zaměstnanců, společnost prodá každý den jeden nový stroj a její servis pečuje o 3 500 strojů Cat na území České republiky. Patříme mezi leadery na trhu a stále poskytujeme komplexní služby, které samotným prodejem stroje teprve začínají,“ říká Stanislav Chládek, generální ředitel Zeppelin CZ.

VÝHLEDY DO BUDOUCNA

Společnost navazuje na dlouholetou tradici v poskytování služeb na nejvyšší úrovni v oblastech prodeje a půjčovny stavební techniky, důlních strojů a energetických systémů a nehodlá ze svých standardů slevit. Nelpí na minulosti a dívá se dopředu. Již teď mohou zákazníci využívat výhod propojené stavby, řízení  strojů na dálku nebo sledování flotily díkypřipojení strojů k internetu.

I přes neustálé inovace však už padesát let stojí na stejných principech: špičkové stroje Cat a standardy služeb, které předčí veškerou konkurenci.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
První servisní vozy Hanomag-Henschel F20Hydraulické rýpadlo Cat 235 na veletrhu v Brně (1975)Revoluční delta podvozek poprvé v Československu! Dozer Cat D9LPrvní z mnoha. Rýpadlo-nakladač Cat 428 dorazil do pražské pobočky (1991)Na zelené louce nedaleko středočeských Modletic vzniká moderní areál s rozsáhlým servisem a odpovídajícím skladem náhradních dílů (1994)Moderní Cat 730Rýpadlo Cat 375 vydrželo v aktivní službě přes 20 letDůlní nakladač Cat R1700K ve slovenském magnezitovém doleRýpadlo Cat 365C po rozsáhle renovaci z programu Cat Certified RebuildVzducholoď Zeppelin NT nad Prahou

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Základní členění strojů využívaných v pozemním stavitelstvíZákladní členění strojů využívaných v pozemním stavitelství (94x)
Když si člověk položí otázku, jaké stavební stroje zná a k čemu se vlastně využívají, může dojít k závěru, že u většiny ...
Pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomeracePásové rypadlo Liebherr R 960 demolition „čistí“ areál bývalé aglomerace (79x)
Přesně 4. července 2019 bylo předáno nové pásové rypadlo Liebherr R 960 demolition stavební společnosti Polanský s. r. o...
Návrh základních stavebních strojů pro zemní práceNávrh základních stavebních strojů pro zemní práce (71x)
Článek volně navazuje na odborný text s názvem „Návrh vhodných mechanismů ve stavebnictví“ publikovaný v minulém vydání ...

NEJlépe hodnocené související články

Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny Při opravě trati AŽD Praha nasadí Swietelsky Rail stroj, který v Česku ještě nebyl. Dobu rekonstrukce zkrátí o tři dny (5 b.)
Mimořádnou podívanou nabídne rekonstrukce kolejí na severočeské trati Čížkovice – Obrnice, patřících AŽD Praha. Společno...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
Efektivní využití věžových jeřábů na stavbáchEfektivní využití věžových jeřábů na stavbách (5 b.)
Značné množství zabudovávaného materiálu při výstavbě objektů si vyžádalo rozvoj strojů a zařízení pro svislou dopravu. ...

NEJdiskutovanější související články

Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011Zajímavé aplikace zvedání a vysouvání konstrukcí na tyčích v roce 2011 (3x)
Článek pojednává o realizacích společnosti MTEK, s. r. o., a to jak v rámci České republiky, tak v zahraničí. Konkrétně ...
Dvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do PrahyDvoucestné rypadlo Terex 1604 ZW míří do Prahy (2x)
Dvoucestná rypadla Terex jsou zatím stále jedinými speciálně vyráběnými stroji na českém trhu. Speciální v tom, že se ne...
Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice