KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tištěná čísla    3/2013 - červenec

3/2013 - červenec

Editorial

Poslední ražba sv. Barbory

Téměř přesně po třech letech skončila ražba prodloužené trasy metra A z Dejvické do Motola. Stroje se zastavily pětadvacátého června, kdy prorazily poslední propojku v podzemí. Nyní mají stavaři více než rok na to, aby stihli nainstalovat všechny potřebné technologie a metro začalo v září 2014 jezdit.

Poslední ražba proběhla přesně tři roky a čtyři dny poté, kdy tehdejší primátor Pavel Bém vložil na Vypichu do štoly Markéta sochu svaté Barbory, která je patronkou mnoha řemesel a povolání. A mimo jiné i stavebních dělníků a všech, kteří mají co do činění se střelným prachem a se zbraněmi (pravděpodobně tedy i tunelářů, kteří používají technologii Drill and Blast).

Nová trasa metra prodlužuje podzemní síť o více jak šest kilometrů a ze stavařského hlediska je zajímavá použitím nové tunelovací technologie TBM, které je věnován jeden ze stěžejních článků letního čísla Silnic železnic. Vzhledem k tomu, že dostavba metra je na dlouhou dobu jedním z posledních velkých investičních celků (nepočítáme-li neverending opravu D1), rozhodli jsme se tématu věnovat větší prostor.

Pětadvacátým červnem zároveň skončily veškeré ražby v Česku. Podle informací ze stavařské branže se v tuto chvíli nerealizuje na našem území ani jeden tunel, ani jedna byť třeba krátká štola. I to vede firmy k hledání příležitostí v zahraničí. Subterra se snaží prosadit v Německu, Metrostav se vrací na místo činu na Islandu a pokukuje po východních trzích. Ale za hranicemi Česka se prosazují i další české firmy. I proto jsme opět zařadili do čísla blok „české projekty v zahraničí,“ neboť právě na schopnosti prosadit se v cizině v tuto chvíli leží budoucnost českého stavebnictví – tedy zda si české stavební firmy dokážou udržet a hlavně zaplatit klíčové zaměstnance, kteří jsou nositeli know-how v tak brutálně konkurenčním prostředí, jakým v tuto chvíli stavební odvětví je.

Za vydavatelství Konstrukce Media Vám přeji příjemné léto.

Petr Svoboda,
šéfredaktor

Obsah

Rozhovor

Prodloužení trasy Metra A

České projekty v zahraničí

Zajímavosti z oboru

Související obsah (tištěná média)

3/2013 - Stavební stroje a zařízení
3/2013
Stavební stroje a zařízení

Předplatné

Časopis SILNICE ŽELEZNICE si můžete objednat na http://predplatne.konstrukce-media.cz/, nebo kontaktujte slečnu Moniku Dvorščákovou – T +420 597 317 578, M +420 733 530 695, dvorscakova@konstrukce-media.cz.

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice