Diskuze k článku
Mladí architekti navrhli novou podobu brněnského nádraží v centru
Odsun
Zdravim všechny příznivce kolejové dopravy v Brně. Přisunutá poloha je sice hezká varianta, ale to by muselo být těsně po 2. světové válce a Brno vybourané po bombardování. Neumím si představit, že by celý brněnský uzel byl přestavěn za 10 mld. korun aniž by se jezdilo v součsaném grafikonu dopravy. Zastřešení nástupišť by s emožná za tu cenu dalo udělat, jenže co na to nákladový průtah, viadukt Křenová a další navazující objekty. Už teď se nedá skoro udržet doprava a pak při výlukách by se to jen zhoršilo. Odsunutá varianta nám nabízí přestupní místa ve 4 polohách, tudíž by cestující mohli lépe využít navazující dopravu, doprava by se koncentrovala na menší plochu, než je teď a ty dvě minuty, které by některé cestující stál odsun ke Zvonařce by najely vlaky rychlejším příjezdem do osobního nádraží, o dalších souvislostech o kterých taktně studie střechy osobního nádraží mlčí ani nemluvě. SŽDC se musí ozvat a veřejnosti vysvětlovat, jinak budou mít podobné fantasmagorie úspěch.
Brněnské hlavní nádraží
Je to staré nádraží,které má už hodně za sebou,včetně přijetí A.Hitlera 17.3.1939.Proč se mladí architekti zatěžují zbytečnými návrhy na přestavbu,vemte si příklad z Paříže ze Slavskovského nádr.,které je hodně dlouho muzeem.Pokud chce Brno patřit mezi města spojená nějakou moderní rychlodráhou,musí se nádr.vymístít ze středu na okraj,kde mohou vlaky dojíždět vyšší rychlostí a ne prosazovat projíždění města omezenou rychlostí.Město Brno je správním centrem Moravy, a proto by mělo být napojeno železnicí na moderní evropské rychlodráhy.