KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Zkapacitnění silnice R6 Lubenec – Bošov

Zkapacitnění silnice R6 Lubenec – Bošov

Publikováno: 9.10.2015
Rubrika: Zajímavosti

Stavba R6 Lubenec – Bošov zkapacitňuje část velmi frekventovaného tahu silnice I/6 Praha – Karlovy Vary v oblasti západně od obce Lubenec. Jedná se o první vlaštovku z hejna několika „sudopských“ staveb od Nového Strašecí, kde dnes rychlostní komunikace R6 končí, až po Karlovy Vary. Ač to v tuto chvíli vypadá, že na celém tahu se staví právě jen u Bošova a stavba Lubenec Bošov tak bude po svém zprovoznění v říjnu t. r., tvořit jakýsi „čtyřpruhový ostrov“, je reálnou nadějí domnívat se, že v brzké době snad přibydou další takové „ostrovy“, až se někdy v budoucnosti propojí do souvislé pevniny a na jeden z dalších ročníků MFF Karlovy Vary třeba už pojedeme z Prahy po rychlostní komunikaci.

Stavba nás provází už od samého začátku. Dokumentaci pro územní rozhodnutí jsme zpracovali v roce 2005, DSP pak o 2 roky později. S dalším stupněm jsme se pak přesunuli k jiné správě, stavbu od ŘSD Chomutov převzala správa Karlovy Vary. Zhotovitel byl vysoutěžen v zimě 2009.

Stavba byla slavnostně zahájena na jaře 2009. Ovšem na jejím dalším osudu se výraznou měrou promítla tehdejší nekoncepčnost rozhodování ministra Bárty, který si pojem „úspory“ vysvětlil po svém a krátce po svém nástupu do funkce ministra dopravy zastavil všechny rozjeté stavby téměř v celé ČR, a tedy i stavbu u Bošova. V následujících letech jsme cestou do Karlových Varů už jen smutně hleděli na více a více zarůstající staveniště, kde hromady sejmuté ornice spíš než co jiného připomínaly lesnaté vrcholky Šumavy a příroda si čerstvě vykácené plochy brala zpět.

Obrat nastal až v roce 2012, kdy tlak zhotovitele, starostů okolních obcí, hejtmanů a dalších nakonec rozhýbal kola osudu a na podzim 2013 proběhlo druhé, již o poznání menší slavnostní zahájení. Od té doby běží za naší pilné účasti výstavba, provázená běžnými bolestmi růstu.

Veškerá doprava na tahu Praha – Karlovy Vary byla převedena na sice opravenou, ale poměrně úzkou komunikace Libkovice–Bošov, jejíž podélný sklon byl téměř na hranici rozumné hodnoty. Kupodivu během dvou zimních sezon na tomto úseku nedošlo (vinou stavby) k vážnějším dopravním nehodám.

Ihned poté začalo mohutné odtěžování rozsáhlého zářezu. Bylo třeba na skládky a deponie v okolních obcích odvozit půl milionu kubíků zeminy. Na vrcholu Bošovského kopce se asi měsíc čile odstřelovalo. Významný orientační bod v podobě velkého dřevěného sila na posypovou sůl, které jsme si zvykli vídat cestou z auta, bylo rozebráno a připraveno na znovusestavení o několik stovek metrů dál. V oblasti Bošova vznikl nadjezd nad rychlostní komunikací, který společně s třemi přilehlými okružními křižovatkami převádí silnici II/194 a zároveň napojuje jednotlivé rampy nově vzniklé mimoúrovňové křižovatky Bošov. Další třípolový dálniční most o kus blíže směrem k Praze přemostil vodoteč a polní cestu a poslední z trojice mostů stavby v podobě přesypaného rámu pak nahradil úzký a nevyhovující most, podcházející I/6 na cestě k nádraží Libkovice. Rovněž bylo vybudováno několik přeložek komunikací nižších tříd a polních cest.

Hlavní trasa silnice R6 se ve směru na Karlovy Vary přibližně v polovině své délky potýká s nepříznivým sklonem, ve stoupání je proto doplněn pruh pro pomalá vozidla. Komunikace je standardně vybavena dálničním systémem SOS, kamerami, systémem odvodnění s retenčními nádržemi a poldrem, dopravním značením, mýtnou branou atd.

Na obou koncích stavby se bude po zprovoznění dočasně sjíždět provizorními sjezdy zpět na stávající I/6, směrem na Prahu by se však brzy měla zahájit stavba dalšího úseku, samotného obchvatu obce Lubenec.

ZÁKLADNÍ INFORMACE:

  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.,
  • HIP stavby: Ing. Jan Ostrý
  • Zhotovitel: Sdružení Eurovia – Geosan – AZ Sanace
  • Objednatel: ŘSD ČR, správa Karlovy Vary

    Délka stavby čtyřpruhové komunikace v kategorii R25,5/100 je 4,120 m. Součástí stavby jsou tři mosty a jedna mimoúrovňová křižovatka. Celkové investiční náklady: cca 1,5 mld. Kč.

The Utilization of the Road R6 Lubenec – Bošov to its full Capacity
The construction R6 Lubenec–Bošov allows the full utilization of a part of the very busy road I/6 Prague – Karlovy Vary in the area to the west from Lubenec. The Road R6 is the first road out of several SUDOP constructions going from Nové Strašecí where the R6 expressway ends up to Karlovy Vary. Even though it seems now that the construction is being carried out only near Bošov and the construction Lubenec Bošov will thus form some “four-lane island” after its opening in October this year, it is realistic to believe that in the close future, another such “islands” will be hopefully built up, that sometimes in the future, they will connect one with another forming single land and for one of the next seasons of the International Film Festival Karlovy Vary, we might drive from Prague on the expressway.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Koordinační situacePohled na začátek trasy za Lubencem, v pozadí stoupání na BošovVýstavba mostu pro silnici II/194 jako přemostění R6 na Bošově, projektant Ing. LikoFinální obrusná vrstva v úseku u Libkovic, ještě před aplikací vodorovného značení, vpravo sloupky budoucí PHS

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (181x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (116x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (114x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice