KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Zimní údržba 2007/8

Zimní údržba 2007/8

Publikováno: 18.11.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:06
Rubrika: Aktuality

Na zimní údržbu více než 53 tisíc kilometrů silnic v České republice je připraveno 4.500 pracovníků. Z toho zhruba 500 zaměstnanců Ředitelství silnic a dálnic ČR bude zajišťovat údržbu 715 km dálnic a některých rychlostních silnic, o ostatní komunikace se podle plánů údržby postarají správy údržby silnic, tedy organizace zřízené kraji, případně externí dodavatelé.

'Silničáři z ŘSD i z krajských správ jsou na zimu dobře připraveni. Přesto je třeba řidičům připomenout, že v případě mimořádných meteorologických situací, především velkých přívalů sněhu, není s dostupnou technikou možné zajistit okamžitě a trvale sjízdnost jako za letního dne, a že o bezpečnosti a plynulosti provozu v takových chvílích rozhodují vedle silničářů podstatnou měrou právě oni,' říká k připravenosti na zimní údržbu generální ředitel ŘSD ČR Alfred Brunclík.

Pro zajištění zimní údržby na zmíněných 715 km dálnic a některých rychlostních silnic má ŘSD k dispozici 136 sypačů. Za připomenutí přitom stojí, že ve skutečnosti je délka udržovaných dálničních úseků přinejmenším dvojnásobná, protože oproti silnicím I. třídy má dálnice dva až tři pruhy v jednom směru. Předpokládané náklady na údržbu dálnic se odhadují na 350 milionů korun.

Krajské správy údržby silnic pak disponují 1.581 sypači, 167 sněhovými frézami a 258 šípovými pluhy. Předzásobení posypovou solí a dalšími materiály se pohybuje kolem 70 procent očekávané spotřeby.

'Pro jasnější představu, co údržba dálnic obnáší, mohou sloužit údaje z informačního systém ŘSD v oblasti údržby. Například 24. ledna 2007 najezdily sypače na dálniční síti téměř 38 000 kilometrů, bylo použito 2.500 tun soli a více než 550.000 litrů solanky,' dodává pro ilustraci Alfred Brunclík.

Z hlediska technologií zimní údržby pokračuje zvyšování podílu silnic udržovaných vlhčenými nebo chemickými posypovými materiály, které jsou aplikovány moderními sypači s automaticky regulovaným dávkováním - letos už 51 procent z celkové sítě. Zbytek silnic bude udržována suchou solí a zdrsňujícími materiály, malá část pouze pluhováním. Od letošního roku jsou vozidla údržby pro silnice I. třídy vybaveny systémem GPS, který sleduje nejen polohu, ale i činnost stroje. To zaručí přesný přehled o aktuálním stavu a zpětnou kontrolu.
S ohledem na značný rozsah udržovaných silnic v zimním období a rozhodně ne nekonečnou kapacitu zhotovitelů je zajišťování sjízdnosti řešeno ve třech pořadích důležitosti:

  • do prvního pořadí důležitosti jsou zahrnuty dálnice, rychlostní silnice, většina silnic I. třídy a nejvýznamnější silnice II. třídy,
  • do druhého pořadí důležitosti jsou zahrnuty důležité silnice II. třídy a dopravně významné stavby silnice III. třídy,
  • do třetího pořadí důležitosti jsou zahrnuty zbývající silnice II. a III. třídy vesměs místního dopravního významu.

I přes maximální snahu ze strany ŘSD ČR je bezpečnost na silnicích především v zodpovědnosti samotných řidičů. 'Ještě jednou připomínám, že v nepřízni počasí je každý řidič povinen přizpůsobit svou jízdu stavu vozovky. V opačném případě ani ta nejlepší údržba nehodě nezabrání,' dodává Alfred Brunclík.

Aktuální sjízdnost komunikací, on-line záběry z kamer přímo z dálnice a mnoho dalšího je k dispozici na http://www.rsd.cz/Dopravni-informace.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (41x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (40x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (34x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice