KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Zhasnutí světel na nájezdech dálnic je nebezpečné

Zhasnutí světel na nájezdech dálnic je nebezpečné

Publikováno: 14.10.2010, Aktualizováno: 25.10.2010 09:36
Rubrika: Bezpečnost

Zhasnutí lamp na dálničních nájezdech a kříženích je velmi nebezpečné a nesmyslné opatření, soudí odborník na autonehody Aleš Vémola. Obává se, že povede k nárůstu nehod při vyšších rychlostech. Média v polovině září informovala, že zhasnutí světel na některých nájezdech je jedno z úsporných opatření ministerstva dopravy. Policie ho označila za hazard.

"Když jsem to slyšel. Tak jsem se zděsil. Nahání mi to husí kůži," prohlásil Vémola z Ústavu soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. V Praze se účastnil mezinárodní konference o dopravních nehodách.

Problémem podle něj je to, že řidiči se bez osvětlení špatně orientují. Ministerstvo podle televize Prima uvedlo, že zhasnutí světel je testovací pokus. Pokud se neosvědčí, lampy se znovu rozsvítí. Podle policistů se opatřením Česko v dopravě vrací o několik desítek let zpět. Aktuální vyjádření ministerstva dopravy se ČTK nepodařilo získat.

Účastníci konference hovořili o nehodách, které se stávají na neosvětlených úsecích. Například se zaměřili na to, jak vidí řidiči za tmy chodce, kteří jdou v noci po silnici. Studie podle Vémoly ukázala, že použije-li chodec za tmy i méně kvalitní bezpečnostní vestu, prodlouží se při zapnutých tlumených světlech auta vzdálenost potřebná k jeho rozpoznání z 50 metrů i na víc než 100 metrů.

"V závislosti na tom se pak zvyšuje i přiměřená rychlost, při níž řidič může na chodce včas reagovat, na zhruba 90 kilometrů za hodinu, což je rychlost dostatečná pro zajištění plynulé dopravy," konstatoval Vémola. Řekl současně, že člověk oblečený do tmavého oblečení je hůř vidět než člověk ve světlých barvách. Větší bezpečí zaručí i reflexní části na oblečení, dodal. V Česku v roce 2009 podle policie bylo při střetu s autem mimo obec usmrceno 47 chodců, z toho 37 v noční době, tedy většina doplnil.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (41x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (35x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (29x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice