KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Železniční stanice Kroměříž prochází modernizací

Železniční stanice Kroměříž prochází modernizací

Publikováno: 18.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:52
Rubrika: Aktuality

Modernizace železniční sítě v České republice zahrnuje také mnohé železniční stanice. Další z nich je Kroměříž, kde právě probíhají stavební práce, které se dotknou nejen vnější podoby, ale také budoucího provozu stanice. „Cílem stavby je modernizovat stanici pro současné potřeby železniční dopravy a zároveň tak, aby se stala příjemnou vstupní branou do tohoto krásného historického města,“ řekl dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC).

Během modernizace bude rekonstruováno kolejiště, a to koleje číslo 1, 2, 3, 5 a 7 v celkové délce 3.001 metrů, bude také sanován železniční spodek včetně nového odvodnění, položeny nové koleje a výhybky. Bude také vybudováno nové dělené oboustranné nástupiště dlouhé 250 m, a široké 6,14 m, a to mezi kolejemi 1 a 5, na místě části zrušené koleje č. 3. Cestujícím budou sloužit nejen dva nové přístřešky, ale i nové informační zařízení a osvětlení. Pro vlaky ve směru na Zborovice vyroste nové vnější nástupiště dlouhé 90 m a široké 3,5 m. Nástupní hrany obou nástupišť budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, což umožní pohodlný nástup a výstup cestujících. Rekonstruováno bude 22 výhybek, z nichž 16 bude vybaveno elektrickým ohřevem výměn. Protihluková stěna přispěje ke snížení hluku v oblasti bytové zástavby. Ve výpravní budově budou stavebně upraveny technologické místnosti.

Modernizace se týká také technologie. Stanice získá moderní zabezpečovací zařízení typu elektronické stavědlo obsluhované z jednotného obslužného pracoviště. Budou vyměněna 4 přejezdová zabezpečovací zařízení za nová elektronická a také traťové zabezpečovací zařízení v úsecích Kroměříž – Hulín a Kroměříž – Kojetín za nové automatické hradlo typu AH. Veškerá zabezpečovací zařízení jsou 3. (nejmodernější) kategorie, tedy s vlastní diagnostikou a přenosem provozních stavů na obslužné pracoviště a na pracoviště údržby. Stávající osvětlení celé stanice bude rekonstruováno a doplněno novou osvětlovací věží na hulínském zhlaví, bude vyměněn stávající dieselagregát náhradního napájení železniční stanice za nový s výkonem 30 kVA a rekonstrukcí projde i trafostanice. Stavbaři položí nový sdělovací traťový kabel a místní kabely, vymění telefonní ústřednu za novou digitální.

V souladu s požadavky města Kroměříže, Policie ČR a Hasičské záchranné služby bude nově uspořádáno kolejiště tak, aby posunující drážní vozidla co nejméně vjížděla do obvodu železničního přejezdu ve frekventované Hulínské ulici a blokovala silniční provoz.

Modernizace si zejména při práci přilehlých v traťových úsecích vyžádá několik výluk železničního provozu. Během nich budou modernizovány i další přejezdy. Přepravu cestujících zajistí náhradní autobusová doprava.

Investorem modernizace, která si vyžádá finance ve výši 444 mil. Kč, je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Celý projekt byl zařazen do Operačního programu Doprava na léta 2007 - 2013. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury a bude spolufinancována z Fondu soudržnosti EU.

Projekt byl zpracován firmou MORAVIA CONSULT Olomouc a zhotovitelem je sdružení firem TCHAS, TOMI-REMONT a SIGNALBAU. Realizace stavby je plánována od května 2008 do června 2009. Díky modernizaci se nejen zvýší bezpečnost a komfort dopravy, ale sníží se také počet pracovníků nezbytných pro provoz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Dálnicemi se mají stát železniční koridory (52x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (45x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice