KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Železniční stanice Česká Kubice projde rekonstrukcí

Železniční stanice Česká Kubice projde rekonstrukcí

Publikováno: 27.5.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:02
Rubrika: Aktuality

Včera den 27. května 2008 byla slavnostně zahájena rekonstrukce kolejí a výhybek v železniční stanici Česká Kubice, která přispěje ke zvýšení kvality i bezpečnosti železniční dopravy. Investorem rekonstrukce je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC). „Investice do této stanice, která je důležitým přechodovým bodem na cestě do Německa, potvrzuje, že nejen koridorové stavby jsou pro nás důležité,“ uvedl Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Projekt je zařazen do seznamu prioritních staveb v rámci Operačního programu doprava na léta 2007 - 2013. Žádost o poskytnutí dotace byla Ministerstvem dopravy schválena 19. února 2008. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury a spolufinancována z Fondu soudržnosti EU. „Kvalitní dopravní infrastruktura v celé České republice je nezbytným předpokladem pro další rozvoj naší ekonomiky a evropské fondy nám mohou při její obnově významně pomoci,“ uvedl během slavnostního zahájení předseda Poslanecké sněmovny PČR Miloslav Vlček.

Během rekonstrukce bude změněna konfigurace kolejiště stanice podle současných požadavků moderní dopravy tak, aby mohla být vybudována nová nástupiště. Celkem bude vyjmuto 13 a nově vloženo 11 výhybek. Staniční koleje č. 1 a č. 2 budou z nových kolejnic tvaru S49 s pružným upevněním, koleje číslo 3 a 4 budou z použitého materiálu. Veškeré staniční koleje včetně výhybkových částí budou svařeny a tím vznikne bezstyková kolej, umožňující komfortnější jízdu.

Pro cestující bude nejviditelnější součástí rekonstrukce vybudování nových nástupišť. Nástupiště u výpravní budovy (kolej č. 2) a nové nástupiště u koleje č.1 budou obě dlouhá 140 m a široká 3 m. „Cestující jistě ocení, že nová nástupiště budou splňovat veškeré předepsané parametry pro pohodlné nastupování i vystupování a dobrou orientaci,“ řekl Ivan Míšek, předseda představenstva a generální ředitel akciové společnosti EDIKT, která je vedoucím členem zhotovitelského sdružení. Nástupní hrany budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice.

Veškeré přístupy na nástupiště jsou řešeny bezbariérově a cestující také jistě ocení i nové osvětlení a informační systémy. Podle požadavků projektu bude modernizován železniční spodek (kolejové podloží) včetně nového systému odvodnění celé stanice. Funkci staničního zabezpečovacího zařízení bude plnit nové elektronické ústřední stavědlo s jednotným obslužným pracovištěm v dopravní kanceláři a počítačovým ovládáním. Výhybky budou opatřeny elektromotorickými přestavníky a zcela nová budou také návěstidla. Volnost jednotlivých úseků bude zajištěna tzv. počítači náprav. Stanice bude mít nové rozhlasové a záznamové zařízení. Technologie bude z větší části umístěna v nově vybudovaném technologickém objektu. Česká Kubice bude mít i novou napájecí trafostanici, moderní elektroinstalaci v technologických objektech, elektrický ohřev výhybek a nové kabelové rozvody.

Hlavní stavební práce budou zahájeny v červnu 2008. Od 13. června do 1. srpna 2008 budou po etapách probíhat výluky železničního provozu převážně staničních kolejí. Stavební práce si vyžádají i jedenáctidenní nepřetržitou výluku, kdy bude mezi stanicemi Domažlice a Furt im Wald zavedena náhradní autobusová doprava.

Investorem stavby, jejíž celková hodnota přesáhne 206 milionů korun, je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Plzeň. Projekt zpracoval H-PRO, zhotovitelem je sdružení firem „Česká Kubice“, jehož členy jsou EDIKT (vedoucí), AŽD Praha a Stavby silnic a železnic.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (68x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (50x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice