KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Železniční most ve Strakonicích je již opraven

Železniční most ve Strakonicích je již opraven

Publikováno: 12.11.2007, Aktualizováno: 15.12.2008 17:06
Rubrika: Aktuality

Ve Strakonicích byl dne 8. listopadu 2007 slavnostně otevřen nový železniční most na jednokolejné trati z Českých Budějovic do Plzně. Nahradil původní starý kamenný klenbový most, který již nevyhovoval potřebám dopravy ve městě.

Veřejná obchodní soutěž na zhotovitele stavby se proti původnímu harmonogramu protáhla, ale termíny stavby byly pevně dané schválenou celkovou výlukou provozu na železniční trati. Celá stavba proto musela být realizována v rekordně krátkém termínu. Výluka železniční dopravy probíhala od 14. srpna do 3. září a komunikace pod mostem, spojující ulice Prácheňská a Komenského, byla uzavřena na pouhých 77 dní. Navíc bylo po celou dobu nezbytné zachovat provoz na vlečce zásobující místní teplárnu.

Původní most pod jednokolejnou železniční tratí byl široký pouze 3,8 m, takže se pod něj vešel pouze jeden jízdní pruh a maximální výška projíždějících vozidel byla 2,8 m. Nemohly tudy projíždět například ani autobusy MHD. Pod mostem nejen jezdila obousměrně auta, ale sloužil také jako pěší přístupová cesta pro zaměstnance nedaleké továrny ČZ Strakonice.

Město Strakonice se jako investor stavby rozhodlo objekt přestavět na nový deskový most široký 11,3 m. Díky tomu jsou nyní pod mostem dva jízdní pruhy lemované dvěma chodníky a navíc i cyklostezka. Podjezdná výška nového mostu se zvýšila na 3,5 m. Komunikace pod novým mostem může do určité míry nahradit hlavní silniční podjezd, například v případě jeho nutných oprav.

Most označovaný místními občany jako „most u Zbrojovky“ je jednopólový, jednopodlažní rozepřený deskový most se zabetonovanými nosníky. Most je dlouhý 19,83 m, přičemž vlastní přemostění je široké 11,3 m, vysoký je 4,696 m a jeho celková plocha je 104,47 m2 .

Investorem stavby, jejíž celková cena je 23 mil. Kč, bylo město Strakonice. Projekt zpracovala firma Pontex z Prahy a zhotovitelem byl závod Dopravní stavby akciové společnosti OHL ŽS.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice