Železniční most ve Strakonicích je již opraven
Rubrika: Aktuality
Ve Strakonicích byl dne 8. listopadu 2007 slavnostně otevřen nový železniční most na jednokolejné trati z Českých Budějovic do Plzně. Nahradil původní starý kamenný klenbový most, který již nevyhovoval potřebám dopravy ve městě.
Veřejná obchodní soutěž na zhotovitele stavby se proti původnímu harmonogramu protáhla, ale termíny stavby byly pevně dané schválenou celkovou výlukou provozu na železniční trati. Celá stavba proto musela být realizována v rekordně krátkém termínu. Výluka železniční dopravy probíhala od 14. srpna do 3. září a komunikace pod mostem, spojující ulice Prácheňská a Komenského, byla uzavřena na pouhých 77 dní. Navíc bylo po celou dobu nezbytné zachovat provoz na vlečce zásobující místní teplárnu.
Původní most pod jednokolejnou železniční tratí byl široký pouze 3,8 m, takže se pod něj vešel pouze jeden jízdní pruh a maximální výška projíždějících vozidel byla 2,8 m. Nemohly tudy projíždět například ani autobusy MHD. Pod mostem nejen jezdila obousměrně auta, ale sloužil také jako pěší přístupová cesta pro zaměstnance nedaleké továrny ČZ Strakonice.
Město Strakonice se jako investor stavby rozhodlo objekt přestavět na nový deskový most široký 11,3 m. Díky tomu jsou nyní pod mostem dva jízdní pruhy lemované dvěma chodníky a navíc i cyklostezka. Podjezdná výška nového mostu se zvýšila na 3,5 m. Komunikace pod novým mostem může do určité míry nahradit hlavní silniční podjezd, například v případě jeho nutných oprav.
Most označovaný místními občany jako „most u Zbrojovky“ je jednopólový, jednopodlažní rozepřený deskový most se zabetonovanými nosníky. Most je dlouhý 19,83 m, přičemž vlastní přemostění je široké 11,3 m, vysoký je 4,696 m a jeho celková plocha je 104,47 m2 .
Investorem stavby, jejíž celková cena je 23 mil. Kč, bylo město Strakonice. Projekt zpracovala firma Pontex z Prahy a zhotovitelem byl závod Dopravní stavby akciové společnosti OHL ŽS.