KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Zásahy do Zelného trhu v centru Brna budou kvůli garážím větší

Zásahy do Zelného trhu v centru Brna budou kvůli garážím větší

Publikováno: 27.8.2010
Rubrika: Zajímavosti

Projekt podzemních garáží, které plánuje na Zelném trhu v centru Brna postavit soukromý investor, zasáhne do historického náměstí více, než se původně předpokládalo. Tvrdí to místopředsedy Strany zelených a náměstek brněnského primátora Martin Ander. Podle něj projektanti zamlčeli to, že stavba musí na povrchu obsahovat minimálně jeden havarijní nouzový výstup. Ander to dnes řekl novinářům a navrhl nové řešení parkování pro noční provoz náměstí.

Jeden z investorů stavby Miroslav Vymazal ze společnosti Magnum Real Estate s obviněním Strany zelených nesouhlasí. Podle něj stavba splňuje předpisy. "Tuto otázku jsme řešili a v plánech máme ještě rezervu," uvedl Vymazal. Jedním z únikových východů bude vjezd do garáží a druhý bude směrem přes hotel, jehož zákazníci mají garáží také využívat. Firma si podle Vymazala nechá také v nejbližších dnech zpracovat nezávislé posouzení projektu akademickou obcí, aby odvrátila veškeré spekulace.

Podle Andera městská rada o projektu v červenci rozhodovala na základě nekompletních a nepřesných materiálů. "Zahájili jsme podrobnější prověřování záměru s odborníky," uvedl Ander. Podle něj potvrdili, že projektanti garáží zamlčují některé souvislosti, které projekt v budoucnu vyvolá. Jednání investorů považuje za neseriózní, a rizika projektu a ohrožení hodnot náměstí se tak podle něj stávají reálnějšími.

Zelení ve čtvrtek ve spolupráci s autory vítězného návrhu rekonstrukce náměstí z ateliéru RAW navrhli pro Zelný trh jiné řešení. Jde o vyhrazení nových 48 míst pro parkování po obvodu střední části náměstí. Tento záměr by se však týkal pouze nočního parkování tak, aby neomezoval stánkaře, kteří na náměstí ve dne prodávají svoje produkty. Svůj návrh chce Ander předložit investorovi projektu. Ten dosud na magistrát neodevzdal kompletní dokumentaci, má tak učinit do konce měsíce.

Projekt kritizovala i odborná veřejnost. Občanské sdružení 4AM-Fórum pro architekturu a média zaslalo ministrovi kultury otevřený dopis, v němž ho upozorňuje na údajná rizika projektu. Podle spoluautora regulačního plánu městské památkové rezervace Josefa Němce je stavba v rozporu s regulačním plánem města Brna.

Podzemní parkování chce na náměstí stavět firma Magnum Real Estate a majitelé nově vznikajícího hotelu Classis, v jehož bezprostřední blízkosti má vjezd do garáží stát. Celková investice do 58 parkovacích míst, z nichž 33 je určeno pro veřejnost, má přesáhnout 60 milionů korun.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (80x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (68x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice