KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty

Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty

Publikováno: 5.4.2019
Rubrika: Aktuality

Navzdory velikým problémům způsobeným především nevyhovující legislativou a vyhodnocováním zakázek na základě nejnižší ceny setrval v roce 2018 pozitivní trend ve výrobě rozhodujících materiálů pro stavbu silnic. Mohl by se tak začít zlepšovat jejich roky zanedbaný stav. V loňském roce se objem vyrobených asfaltových směsí blížil 8 milionům tun. Jedná se tak o jeden z nejlepších roků v historii. Důvodem je především zvýšení objemu financí v rozpočtu ŘSD ČR určených na opravy a rekonstrukce, a to jak dálnic, tak silnic I. třídy, a financí v rozpočtu krajů.

Tuto informaci sdělil v rámci připomenutí IRMD (Mezinárodního dne údržby silnic) jednatel Sdružení pro výstavbu silnicIng. Petr Svoboda a dodal: „Stále v opravách silnic doháníme minulá období, kdy se do oprav a rekonstrukcí investovalo minimálně.“

Hlavním problémem tak v posledních letech není nedostatek financí, ale nepřipravenost stavebních projektů na výstavbu. Situace je zapříčiněna nejen nekompetentním rozhodováním odpovědných institucí v minulosti, ale zejména naprosto nevyhovujícím stavem legislativy, která se týká přípravy staveb (posuzování staveb z hlediska vlivu na životní prostředí, nevyhovující stavební zákon atd.). Zásadně se projevuje absence systémového přístupu k financování dopravní infrastruktury a dlouhodobého plánování. „Příprava staveb musí začít několik let před plánovanou realizací. S tím souvisí i potřeba systémového řešení financování po skončení OPD 2, kdy České republice zbydou pouze národní zdroje, které nebudou dostatečné. Čas pro řešení se krátí,“ varuje předseda Sdružení pro výstavbu silnic Ing. Petr Čížek. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty (ilustrační foto)Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty (ilustrační foto)Začínáme vylepšovat stav silnic, soutěžení na nejnižší cenu ale přináší státu ekonomické ztráty (ilustrační foto)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (43x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice