KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Za nehodu ve Studénce navrhla policie obžalovat deset lidí

Za nehodu ve Studénce navrhla policie obžalovat deset lidí

Publikováno: 15.7.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 09:23
Rubrika: 2010

Policie dnes předala státnímu zástupci návrh obžaloby deseti lidí, kteří jsou podle ní odpovědní za neštěstí ve Studénce na Novojičínsku, kde před dvěma roky narazil vlak do ocelové konstrukce silničního mostu, jež se krátce předtím zřítila na trať. Podle návrhu obžaloby jsou podezřelí ze spáchání trestného činu obecného ohrožení a hrozí jim tři až deset let vězení, řekl na dnešní tiskové konferenci vedoucí vyšetřovacího týmu Jiří Jícha.

"Jde o skupinu lidí jak z vedoucích funkcí, tak i řadové zaměstnance, kteří na stavbě pracovali," řekl Jícha s tím, že počet obviněných je už konečný. Státní zástupce Aleš Kopal se nyní bude seznamovat se spisem, který má i s přílohami více než 15 000 stran. Přepokládá, že do měsíce podá obžalobu. Tragickou nehodou se pak bude zabývat Okresní soud v Novém Jičíně.

Nehoda vlaku si tehdy vyžádala osm mrtvých, 95 zraněných a způsobila škodu přesahující 177 milionů korun. Podle Jíchy byla příčinou tragédie nepochopitelná souhra mnoha zanedbání a nedostatků, které jsou podle něj při stavbě mostů v ČR zcela neobvyklé. Vyšetřovatelé mimo jiné zjistili chyby v projektu podpůrných konstrukcí, nedostatečný byl technologický předpis montáže a neřešila se ani tíha přesouvaného mostu. Jícha řekl, že strojvedoucí neměl žádnou možnost nehodě zabránit.

Obvinění si vyslechli tři pracovníci generálního dodavatele stavby společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava, pět zaměstnanců subdodavatele firmy Bögl & Krýsl, pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje, který měl na stavbu dohlížet, a osoba samostatně výdělečně činná, která pro subdodavatele pracovala.

Právní zástupce obviněných pracovníků společnosti Bögl & Krýsl Radek Ondruš dnes ve vyjádření, které zaslal ČTK, uvedl, že s ukončením vyšetřování firma zásadně nesouhlasí a pokládá jej za předčasné. "Vyšetřování se zabývalo pouze některými verzemi a nedostatečně objasnilo podíl všech osob, které mohly mít na nehodě podíl," uvedl Ondruš. Poukazuje například na skutečnost, že na trati během stavby mostu nebyla na železnici omezena rychlost či na fakt, že vlak neměl v úplném pořádku brzdy.

Jícha tyto námitky odmítá. "Vyšetřování nepotvrdilo, že by nehodu zavinil někdo další. Vyšetřování policie ani Drážní inspekce nenalezlo žádný předpis, který by provozovateli dráhy stanovil povinnost snížit rychlost v místě rekonstrukce mostu," řekl. Dodal, že ani ne zcela funkční brzdy na nehodu a její tragické následky vliv neměly. "Zjistila se určitá závada na brzdách jedné nápravy posledního vagonu. Pokud by brzda byla funkční nárazovou rychlost by to snížilo nepatrně jen o 2,3 kilometru v hodině. S příčinou nehody to vůbec nesouvisí," tvrdí Jícha.

Vlak EuroCity Comenius jedoucí z Krakova do Prahy narazil 8. srpna 2008 do ocelové konstrukce silničního mostu, která se krátce předtím zřítila na trať. Na místě zahynulo šest lidí, čtyři ženy a dva muži. Další muž zemřel později v novojičínské nemocnici. Osmou obětí se stala jedna z polských zraněných cestujících, zemřela v krakovské nemocnici 26. září 2008. Při nehodě bylo také zraněno 95 lidí, z toho 13 těžce.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice