KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Z Prahy do Vídně rychleji a bezpečněji

Z Prahy do Vídně rychleji a bezpečněji

Publikováno: 14.11.2006, Aktualizováno: 27.11.2008 21:18
Rubrika: Zajímavosti

Předmětem stavby je pokračování obchvatu města Jihlavy přeložkou silnice I/38 jihozápadně od města. Silnice I/38 je zařazena do evropského systému dálkových silnic směru Sever – Jih pod číslem E59 jako velmi významný mezinárodní tah tvořící teoreticky nejkratší spojnici Prahy s Vídní.


Slavnostní zahájení stavby 19. dubna 2006

Její situování do polohy na ose Znojma, Moravských Budějovic a Jihlavy je dáno historickým vývojem, jemuž odpovídají i návrhové parametry trasy a v neposlední řadě také stavební stav této původní tereziánské silnice.

Proč obchvat
Tato část silniční sítě byla v investicích do rozvoje dopravních systémů dlouhodobě zanedbávána, takže její parametry nevyhovují současným požadavkům na bezpečnost a plynulost silničního provozu. Na trase se vyskytuje řada vážných dopravních závad, zejména v průtazích jednotlivých sídel. Odstranit je lze pouze budováním obchvatu.
Jeho realizaci si vynutil nejen nevyhovující průjezd tranzitní a lokální dopravy centrem města, jehož stávající dopravní infrastruktura je kapacitně zcela vyčerpána, ale i enormní zatížení obyvatel nadměrným hlukem a exhalacemi.
Pozitivní dopady trasy vedené v obchvatu jsou především ve zvýšení bezpečnosti silniční dopravy, zlepšení dopravní obslužnosti a podpory rozvojových aktivit v dotčeném prostoru. Specifický pozitivní přínos uvažované dopravní stavby pak je dán její lokalizací ve směru k Rakousku, tedy v území, kde je třeba očekávat významné rozvojové impulzy vyplývající z mezinárodní spolupráce.
V původním stupni projektové dokumentace se pro vydání územního rozhodnutí počítalo s výstavbou čtyřpruhové směrově rozdělené komunikace (kategorie 522,5/100). Nyní se ale realizuje pouze pravá polovina čtyřpruhu s volnou šířkou 10,25 m. Při současných a výhledových nižších intenzitách dopravy vyhoví jižní část obchvatu v této kategorii minimálně po nejbližších dvacet let.


Zahájení těžby zářezu

Mostní konstrukce
Na trase bude šest mostních objektů. Nosné konstrukce budou vesměs z monolitického betonu, dvě budou vytvořeny přesypanou skořepinou z vlnitého plechu, jeden most bude spřažený ocelobetonový.

Most na silnici v km 10,886–11,000
je tvořen dvoutrámovou konstrukcí o pěti polích. Původně spřažené ocelové nosníky s monolitickou deskou (tři prostá pole) jsou nahrazeny spojitou monolitickou předpjatou dvoutrámovou konstrukcí o pěti polích.

Délka přemostění: 130,700 m
Délka mostu: 142,969 m
Délka nosné konstrukce: 134,000 m
Rozpětí polí: 21 + 3 × 30 + 21 m
Šikmost mostu:
Opěra: 1 93,0000 g
Podpěra: 2 93,0000 g
Podpěra: 3 95,5000 g
Podpěra: 4 100,0000 g
Podpěra: 5 100,0000 g
Opěra: 6 100,0000 g

Most nad polní cestou (v km 11,823) převádí trasu obchvatu přes přeložku polní cesty z Pístova do
Horního Kosova. Trvalý silniční most je šikmý (šikmost mostu je 91,5561 g), jednopolový, je tvořen přesypanou skořepinou z vlnitého plechu.

Délka přemostění: 10,50 m
Délka mostu: 23,00 m
Délka nosné konstrukce: 10,68 m
Rozpětí mostu: 10,54 m

Most nad přeložkou silnice (v km 12,293) je kolmý a je tvořen trámovou konstrukcí o jednom poli. Trvalý silniční jednopodlažní nepohyblivý most je směrově nerozdělený, nosná konstrukce je tvořena trámovou konstrukcí se spřaženou ocelobetonovou deskou.

Délka přemostění: 22,40 m
Délka mostu: 36,70 m
Délka nosné konstrukce: 24,60 m
Rozpětí: 23,40 m
Šikmost: 100,0000 g


Výztuž podpěr a svahové stupně
pro násyp.

Most přes údolí Pístovského potoka (v km 12,413) je šikmý a je tvořen dvoutrámovou konstrukcí o čtyřech polích. Původní návrh se spřaženými ocelovými nosníky s monolitickou deskou (prostá pole) byl změněn a přemostění je řešeno spojitou monolitickou dvoutrámovou předpjatou konstrukcí. Most je trvalý, silniční, jednopodlažní, nepohyblivý.

Délka přemostění: 116,310 m
Délka mostu: 133,220 m
Délka nosné konstrukce: 120,550 m
Rozpětí polí: 26 + 2 × 33 + 26 m
Šikmost: 78,0751 g

Most na přeložce vojenské cesty (v km 13,043) je kolmý, je tvořen rámovou konstrukcí o dvou polích s náběhy u střední podpěry. Trvalý silniční jednopodlažní nepohyblivý most není směrově rozdělený, nosnou konstrukci tvoří spojitá rámová desková konstrukce s náběhy.

Délka přemostění: 37,40 m
Délka mostu: 50,10 m
Délka nosné konstrukce: 39,80 m
Rozpětí polí: 18,5 + 20,0 m
Šikmost mostu: 100,0000 g

Most na křižovatkové větvi přes Koželužský potok a cestu je šikmý, jednopolový, je tvořen přesypanou skořepinou z vlnitého plechu. Místo předpjaté dvoutrámové konstrukce o jednom poli byla použita přesypaná ocelová skořepina. Rozpětí bylo sníženo na 10,54 m. Most je trvalý, nepohyblivý. ´

Délka přemostění: 10,50 m
Délka mostu: 12,04 m
Délka nosné konstrukce: 10,68 m
Rozpětí mostu: 10,54 m
Šikmost mostu: 96,1255 g

Práce začaly letos v dubnu, zprů jezdnění je naplánováno na červenec 2008 a celkové dokončení stavby na září téhož roku.

The article described works on the by-pass of Jihlava, the relocation of road I/38 to the south-west of the town. Road I/38 is a part of the European system of long-distance routes in the North – South direction under no. E59 being an important international route forming, theoretically, the shortest connection between Prague and Vienna. The author describes the structural solution of bridges in the monitored section.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (176x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (108x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (107x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice