Z pěti zmocněnců pro dostavbu dálnic a silnic zůstal jeden
Rubrika: 2010
Funkce vládních zmocněnců pro dostavbu dálnic a silnic pomalu přestávají existovat. Vláda dnes na návrh ministra dopravy Víta Bárty (VV) odsouhlasila odvolání předposledního z nich, kterým byl Ivo Toman (ODS). Po jednání vlády to potvrdil mluvčí vlády Martin Kupka.
Jak ČTK sdělil v úterý mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka, rozhodnutí vlády je pouze formální, neboť Toman nepracuje jako dálniční zmocněnec už od konce léta; tehdy nastoupil jako nový Bártův náměstek na MD.
Vláda Mirka Topolánka vytvořila pozice pěti dálničních zmocněnců v lednu 2009. Vzbudila přitom podezření, že jde o zaopatření regionálních lídrů ODS po prohraných krajských volbách. Například Toman podle zjištění médií jako zmocněnec pro stavbu rychlostní silnice R35 a dálnice D11 pobíral od Ředitelství silnic a dálnic měsíčně včetně náhrad 165 000 korun.
Urychlit výstavbu dálnic a silnic ve svých regionech měli vedle bývalého pardubického hejtmana Tomana také bývalý radní pro dopravu v Plzeňském kraji Miroslav Jaroš, bývalý karlovarský vicehejtman Jan Zborník, bývalý senátor František Kopecký a bývalý první náměstek jihomoravského hejtmana Milan Venclík.
V dubnu letošního roku schválila úřednická vláda snížení počtu zmocněnců z pěti na dva. Po dnešním odvolání Tomana zůstává podle Hanzelky ve funkci zmocněnce už jen severomoravský Kopecký. "Situace s výstavbou infrastruktury v Moravskoslezském kraji je v mnohém specifická," řekl k tomu Hanzelka.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.