KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Vzedmutá část D5 na Tachovsku by měla být opravená asi 24. srpna

Vzedmutá část D5 na Tachovsku by měla být opravená asi 24. srpna

Publikováno: 2.8.2010, Aktualizováno: 17.8.2010 10:46
Rubrika: 2010

Týden před koncem srpna by měla skončit poblíž Boru na Tachovsku oprava D5 poškozené v červenci horkem. Vzedmuté místo na 122. kilometru dálnice ve směru na Plzeň už silničáři odstranili. Práce pokračují naplno už druhý týden, řekl ČTK ředitel plzeňského Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) Zdeněk Kuťák.

Nesjízdný "hrb", kvůli němuž musí řidiči jezdit oběma směry jen ve druhé půlce D5, slíbilo ŘSD ČRopravit do 31. srpna. "Děláme vše pro to, aby to bylo dříve," uvedl Kuťák. Náklady včetně posudků dosáhnou asi milionu korun. Na řešení problému se podíleli špičkoví experti, kteří projektovali například betonové přistávací dráhy na Ruzyni. Po analýze problému byl projekt hotový za týden.

Příčinou poškození byla dlouhá extrémní horka. "Stoupací pruh je otočen na jihozápad, a tak je výrazně osluněný a navíc jsme při bourání desky zjistili, že při stavbě nebyly dodrženy původní projektové parametry," uvedl Kuťák. Podkladní vrstvy měly být udělány tak, aby při extrémním roztažení, zajely pod vrstvy asfaltové (živičné) vozovky. "Ale v tomto případě se o sebe opřely," dodal.

Betonová vozovka D5 byla podle Kuťáka v problémovém místě přerušena asfaltovým úsekem kvůli tomu, že beton nelze použít všude. Má jiné mechanické vlastnosti, například pružnost nebo reakce na změny v podloží. Proto se na určité úseky, například na vysoký násep, dává asfaltová část, která reaguje pružněji než betonová.

Podle původních odhadů expertů měl být problém v kamenivu betonových desek, které zvětšilo svůj objem. "Mohlo to hrát roli, ale nezjistili jsme, že by se použilo špatné kamenivo, zkoušky tenkrát vyšly, a je z něj prakticky celá dálnice," dodal.

Dálnice na 122. kilometru se 12. července zvedla až o 40 centimetrů. Doprava musela být vedena po objížďce. Po dvou dnech začal fungovat obousměrný provoz ve druhé polovině D5.
"Předminulý víkend jsme vybourali 15 metrů poškozených betonových desek ve všech třech pruzích a udělali novou dilataci," uvedl Kuťák. Silničáři je frézovali postupně po žebrech, aby eliminovali případná napětí. Na zhutnělou vrstvu štěrkové drtě položili vrstvičku betonu, která zajistí konstantní tloušťku a kluz vrchní betonové desky. Minulý víkend "ručně" vybetonovali dvě krajní a dnes střední desku. "Musí se to nechat asi 15 dní vyzrát a pak lze pustit provoz," dodal.

ŘSD mělo vinou horka na D5 ještě jeden, ale méně významný problém na dalším místě, kde se zhruba na metru zvedl živičný kryt. Firma to spravila za provozu. Horko dále mimořádně zatěžuje přechody mostů na komunikace, kde se místy vytvořily centimetrové vlnky, které ale motoristy nijak neohrožují a opraví se postupně. Podle Kuťáka je ale D5 ve srovnání s jinými dálnicemi ve velmi dobrém stavu.

Místy ještě "koroduje beton". Experti pro to nemají jasné vysvětlení. Shodli se pouze na tom, že to eliminují tenkou vrstvou živičného koberce s emulzí, která se "natahuje" na D5 od předloňska.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice