KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Významné technické novinky a inovace ve společnosti ARCADIS Geotechnika

Významné technické novinky a inovace ve společnosti ARCADIS Geotechnika

Publikováno: 26.10.2012
Rubrika: Zajímavosti

Společnost ARCADIS Geotechnika a. s. jako jediná firma v České republice disponuje úplnými vlastními kapacitami v laboratorním a terénním geotechnickém zkušebnictví i v geotechnickém monitoringu staveb. Soustavné investování do nové moderní přístrojové techniky, společně s vývojem metodik zavádějících tyto přístroje do běžné pracovní činnosti je nezbytnou podmínkou udržení čelné pozice ARCADIS Geotechnika a. s. na trhu geotechnických prací.

Technický rozvoj financovaný z vlastních prostředků firmy je trvalou konstantou podnikatelské strategie ARCADIS Geotechnika a. s. Cílevědomé investice a výsledky vlastního technického vývoje umožňují firmě významný konkurenční náskok zejména v oblasti geotechnického monitoringu podzemních staveb i v problematice posuzování a navrhování geotechnických konstrukcí a řízení inženýrských rizik.

LASEROVÝ SKENER LEICA HDS 3000
Pro řešení inženýrských a geotechnických úloh nabízí ARCADIS Geotechnika a. s. využití progresivní technologie sběru prostorových dat pomocí laserového skenovacího systému HDS 3000 od švýcarské firmy Leica Geosystems. Technologii laserového skenování nabízí ARCADIS Geotechnika a.s. již od roku 2001 (první v České republice) a za 11 let jejího používání získala značné zkušenosti.

Systém HDS (High-Definition Surveying) umožňuje bezkontaktní prostorové zaměřování, trojrozměrné modelování a vizualizaci složitých staveb a konstrukcí, interiérů, podzemních prostor nebo libovolného terénu na vzdálenost až 150 m s mimořádnou rychlostí, přesností, kompletností a bezpečností. Laserovým skenerem již bylo zaměřeno mnoho desítek exteriérů i interiérů staveb, konstrukcí, tunelů, svahů a skalních stěn v České republice i v zahraničí.

INFORMAČNÍ (DATABÁZOVÝ) SYSTÉM BARAB®
Systém BARAB® je moderní databázový systém vyvinutý společností ARCADIS Geotechnika a. s. pro sběr, archivaci, analýzu, interpretaci a prezentaci dat získaných v rámci geotechnického monitoringu především tunelových staveb. Systém je stále průběžně inovován a rozšiřován. Naposledy byl významně vylepšen rozšířením o platformu GIS, což umožňuje vizualizaci dat a grafickou prezentaci údajů databáze BARAB ® spolu s projektovými podklady. Inovace systému průběžně reagují na požadavky z tunelových staveb, především stavby prodloužené trasy metra V.A.

INŽENÝRSKÁ GEODÉZIE 
Na stavbě metra V.A se úspěšně vyzkoušel a v praxi nasadil systém kontinuálního měření deformací optickými totálními stanicemi s dálkovým přenosem dat. Byl navržen a realizován výpočetní program s pracovním názvem „OvT“ pro zajištění návaznosti měřených dat v průběhu ražeb TBM. Navrhované měření je unikátní. Na objektech „Hvězda“ a „Domy na Červeném vrchu“ umožnil plynulý tok dat z prováděných měření pokračovat v analýze detekčních schopností kontinuálního monitoringu. Byl navržen software pro automatické zjišťování změny trendu časových řad sledovaných veličin.

TERÉNNÍ ZKOUŠKY 
Byla pořízena nová aparatura Goodman Jack pro zjišťování deformačních vlastností skalních hornin ve vrtech až do hloubky 100 metrů. Výrobcem je americká firma Durham Geo Slope Indicator (DGSI). Princip spočívá v radiálním zatěžování stěny vrtu a snímání její deformace. Prakticky dosažitelný tlak na stěnu vrtu činí 40 až 50 MPa.

GEOTECHNICKÁ LABORATOŘ 
Do provozu bylo uvedeno zkušební zařízení firmy InfraTest Prüftechnik GmbH pro stanovení odolnosti kameniva proti drcení metodou drtitelnosti v rázu. Zkouška splňuje požadavky norem ČSN EN 1097-2 a ČSN EN 13 450.

Ke stanovení abrazivnosti hornin metodou CERCHAR byl pořízen nový přístroj od firmy WILLE Geotechnik GmbH. Zkouška probíhá podle normy ASTM D7625-10 a je určena především ke stanovení abrazivnosti pro návrh tunelovacích strojů pro razící metodu TBM.

MATEMATICKÉ MODELOVÁNÍ GEOTECHNICKÝCH PROBLÉMŮ 
V návaznosti na potřeby vyplývající z účasti společnosti na výstavbě velkých infrastrukturních projektů např. během ražby tunelů TBM na trase metra V.A, byla vyvinuta metodika výpočtu interakce křížících se struktur v programu Plaxis 3D Tunnel. Strukturami mohou být 2 navzájem kolmé tunely, tunel se stavební jámou zajištěnou kotvami, příp. i více struktur najednou.

Significant Technology News and Innovations from ARCADIS Geotechnika
As the only company in the Czech Republic, ARCADIS Geotechnika a. s. possesses its own capacity for geotechnical laboratory and terrain testing, and also for geotechnical monitoring of constructions. Continuous investment into a new, modern instrumental technology together with the development of methods implementing these devices into everyday working activities represent a necessary condition for keeping ARCADIS Geotechnika a.s. on the top position in the market of geotechnical works.


Podle podkladů zaměstnanců ARCADIS Geotechnika a. s.

Fotografie: Josef Husák (Metrostav), RNDr. Jiří Nedvěd (ARCADIS Geotechnika)

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Laserové skenování ve štole Josef – podzemní výukové středisko ČVUTAktivace automatické totální stanice Leica pro kontinuální monitoring – metro V.A, stanice PetřinyPřístroj pro stanovení obrazivnosti hornin metodou CERCHAR

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (112x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (72x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice