KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Výstavba III. tranzitního koridoru pokračuje úsekem Stříbro – Planá u Mariánských lázní

Výstavba III. tranzitního koridoru pokračuje úsekem Stříbro – Planá u Mariánských lázní

Publikováno: 25.6.2008, Aktualizováno: 21.11.2008 23:45
Rubrika: Aktuality

Včera byla slavnostně zahájena modernizace další části západní větve III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice, a to v úseku Stříbro – Planá u Mariánských Lázní. „Naše země je přirozenou dopravní křižovatkou ve středu Evropy a právě III. koridor hraje významnou roli ve spojení západu s východem Evropy. I proto tento úsek patří mezi nejvýznamnější stavby, které letos zahajujeme,“ řekl Jan Komárek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty, státní organizace.

Právě zahajovaná etapa modernizace III. tranzitního železničního koridoru navazuje na již probíhající optimalizaci úseků Plzeň - Stříbro a Planá u Mariánských Lázní – Cheb. Novou moderní podobu získá úsek trati od kilometru 381,485 do kilometru 413,497 (stávající kilometráž). Účelem modernizace je zvýšení traťové rychlosti až na 120 km/h, zvýšení traťové průchodnosti podle ložné míry UIC – GC a zatížitelnosti třídy D4. I po dokončení optimalizace zůstane trať jednokolejná.

„Po dokončení stavby bude trať odpovídat evropským parametrům, a to zejména v bezpečnosti. Úpravy na trati umožní také zkrácení jízdní doby vlakových spojů. Cestující zřejmě nejvíce ocení nová nástupiště, na kterých budou i prvky pro snadnější orientaci nevidomých,“ uvedl radní pro dopravu Plzeňského kraje Miroslav Jaroš.

Přestože koleje zůstanou ve stávající stopě s maximální odchylkou do 0,8 m, bude vzhledem ke složitému terénu nezbytná sanace některých skalních stěn. Rekonstruováno bude celkem 44 mostů a ve Svojšíně vyroste i jeden zcela nový, který nahradí stávající úrovňový přejezd. Železniční most ve Svojšíně, který je nyní společný pro železnici a pro místní komunikaci, bude přestavěn na dva samostatné mostní objekty (zvlášť pro železnici a zvlášť pro místní komunikaci). Zrekonstruováno bude 33 propustků, 5 dalších bude zrušeno. V úseku Stříbro – Planá čekají na stavbaře nejen mosty, ale rekonstruovány budou také všechny tři tunely: Svojšínský, dlouhý 152 m, Ošelínský (52 m) a Pavlovický (221 m). Dva z nich budou upraveny pro průjezd Z-GC, všechny budou sanovány. „Dále bude rekonstruováno 6 úrovňových přejezdů a jeden další na odbočné trati na Tachov, přejezd v km 390,773 bude zrušen,“ upřesnil ředitel výstavby Milan Svatoň ze společnosti Skanska DS.

Kompletní rekonstrukcí projde kolejiště v železniční stanici Stříbro. Mezi kolejemi 1 a 3 vyroste nové ostrovní nástupiště dlouhé 300 m. Přístup na něj umožní nový podchod, vybavený pro méně pohyblivé cestující šikmou rampou. U koleje č. 4 bude postaveno nové vnější nástupiště dlouhé 140 m. Také v Milíkově budou nová jednostranná nástupiště, a to u obou kolejí 1 a 3. Ve Svojšíně změní svou polohu všechny koleje. Mezi kolejemi č. 1 a 3 vyroste nové ostrovní nástupiště dlouhé 140 m a u koleje č. 5 vnější nástupiště dlouhé 50 m. Nová vnější nástupiště dlouhá 140 m budou vybudována také v železničních stanicích Ošelín, Pavlovice a Brod nad Tichou.

Velké změny čekají také nádraží v Plané u Mariánských Lázní. Zrušena bude stávající kolej č. 3 a na jejím místě bude vybudováno nové, 300 m dlouhé ostrovní nástupiště. Přístupné bude podchodem. Pro cestující ve směru do Tachova vyroste nové vnější nástupiště u budoucí koleje č. 2, které bude dlouhé 80 m. Nové budou i provozní objekty v železničních stanicích Stříbro a Planá u Mariánských Lázní a technologický objekt napájecí stanice také v Plané.

Obydlené oblasti budou chráněny novými protihlukovými stěnami; v budovách určených protihlukovou studií budou také vyměněna okna. V celém úseku bude vybudováno nové trakční vedení a rekonstrukcí projdou také příslušné inženýrské sítě a kabelovody. Bude modernizováno také sdělovací a zabezpečovací zařízení v celém úseku.

Jedná se o další z významných projektů transevropské dopravní sítě, který je zařazen do seznamu prioritních staveb Operačního programu Doprava na léta 2007-2013. Investorem stavby, jejíž celkové investiční náklady jsou přibližně 4,4 miliardy Kč bez DPH, je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury a také Evropská unie z Fondu soudržnosti. Projekt zpracoval Sudop Praha, a zhotovitelem je Sdružení Stříbro, jehož členy jsou Skanska DS, OHL ŽS a Stavby silnic a železnic. Dokončení optimalizace úseku je plánováno na květen 2011 a zprovoznění celého III. koridoru pak v roce 2016.

Technické informace:
Délka modernizovaného úseku: 30,06 km

Železniční svršek :
UIC 60 (nový): 31.108 m
UIC 60 (užitý): 2.996 m
S49 (nový): 1.812 m
S49 (užitý): 4.438 m
Počet nově vložených výhybek: 42
Sanace železničního spodku: 32 km

Úprava nástupišť :
ostrovní: 740 m
vnější: 1.390 m

Staniční zabezpečovací zařízení :
3. kategorie, elektronické provedení (elektronické stavědlo) ve všech stanicích

Traťové zabezpečovací zařízení :
3. kategorie, elektronický automatický bloku v celém úseku

Přejezdové zabezpečovací zařízení celkem: 8

Výstavba trakčního vedení: 47 km

Úprava úrovňových přejezdů celkem: 7

Železniční mosty, propustky a podchody:

  • železniční mosty – rekonstrukce: 44
  • železniční mosty – nové: 1
  • přestavba železničního mostu na silniční: 1
  • silniční most nový: 2
  • podchod – nový: 4
  • lávka pro pěší – demolice: 2
  • lávka pro pěší – rekonstrukce: 1
  • propustky - rekonstrukce: 33
  • propustky – zrušení: 5
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice