KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Výstavba dálnice D1 po Kroměříž se rozbíhá naplno

Výstavba dálnice D1 po Kroměříž se rozbíhá naplno

Publikováno: 11.2.2007, Aktualizováno: 20.1.2010 00:27
Rubrika: Aktuality
Výstavba dálnice v okolí Kroměříže úspěšně pokračuje a v těchto týdnech se rozebíhají stavební práce na posledním úseku dálnice D1 na trase Brno – Kroměříž. Jedná se 6,6 km dlouhou stavbu Mořice – Kojetín (II. etapa od Vrchoslavic po Bezměrov).
Tento úsek dálnice D1, mezi Vrchoslavicemi a rozestavěnými úseky u Kroměříže míjí obce Stříbrnice, Křenovice, Popůvky a Bezměrov na stávající silnici I/47. Na stavbě bude jedna mimoúrovňová křižovatka – MÚK Kojetín, která umožní zprovoznění nejen části této stavby, ale i navazujícího rozestavěného úseku u Kroměříže. Tato část stavby včetně křižovatky a čtyřkilometrového úseku Kojetín – Kroměříž, která je ve stavbě od loňského roku bude zprovozněna v listopadu 2008. Zbývající část Vrchoslavice - Kojetín v září 2009. Stavba obsahuje 14 mostních objektů, z toho 11 dálničních, odpočívku u Křenovic, přeložky silnic a úpravy potoků.

Finanční prostředky na stavbu jsou zajištěny z kohezních fondů Evropské unie a ze SFDI. Cena díla bude 2,6 miliardy korun. Dokončení stavby podstatně zlepší dosažitelnost Zlínského kraje a je součástí budoucí dálniční trasy Brno – Ostrava. Především má ale velký význam pro obce, které leží na stávající přetížené a kamiony zničené silnici I/47. Stavba tak velmi přispěje k plynulosti a bezpečnosti provozu, poklesu dopravních nehod a zlepšení životního prostředí.
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (60x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice