KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Výstavba D1: Bohumín si oddychl, auta míří přímo k Polsku

Výstavba D1: Bohumín si oddychl, auta míří přímo k Polsku

Publikováno: 9.6.2014
Rubrika: Zajímavosti

Česká dálniční síť je již na čtyřech místech propojena se zahraničím. Posledním úsekem se na sklonku roku 2012 stala trasa D1 z Bohumína k polským dálnicím. Postavilo jej sdružení firem D47092/2007 v čele s EUROVIA CS mezi dubnem 2008 a červnem 2012. Stavba 47092 Bohumín – státní hranice ČR/PL je součástí souboru staveb D47 (po zprovoznění součást D1) a je posledním úsekem této dálnice na českém území. Na státní hranici v katastrálním území Věřňovice je již napojena D1 na připravovanou polskou dálnici A1, směr Katovice. Na polské straně je dálnice v provozu jen pro osobní dopravu.

VÝZNAM STAVBY
Stejně jako řada podobných staveb u nás i v Evropě má nově vybudovaná dálnice význam především v lokálním převedení nákladní dopravy ze stávajících komunikací nižších tříd a ze zastavěných částí měst. Tento konkrétní úsek navíc kromě několika přeložek řeší průchod přes Bohumín v koordinaci s připravovanou stavbou „Protipovodňová ochrana Bohumína“.

Z mezinárodního hlediska je dálnice D1 významnou součástí evropské dálniční sítě, umožňující dopravní spojení sever – jih z oblasti baltských přístavů do států Středního východu. Je součástí transevropské dálnice (TEM), a to VI. B multimodálního koridoru vedeného z Gdaňsku přes Varšavu, Katovice, Ostravu, Brno, Bratislavu, Budapešť, Bělehrad a Sofii do Istanbulu a odtud dále přes Turecko do Iráku a Iránu.

AŽ NA STÁTNÍ HRANICE S POLSKEM
Úsek 47092 začíná na katastrálním území Starý Bohumín za křížením železniční tratě Bohumín – Chalupki a končí na státní hranici na katastrálním území Věřňovice. Stavba v km 163,800 navazuje na již zprovozněnou stavbu 47091/2 za křížením přeložky železniční tratě Bohumín – Chalupki a souběžné přeložky silnice I/58 k hraničnímu přechodu Bohumín – Chalupki. Trasa zde prochází rovinatým územím přes kat. úz. Starého a Nového Bohumína, Skřečoně, Dolní Lutyně a Věřňovic v koridoru dlouhodobě chráněném v souladu s územním plánem (ÚP) města Bohumín, mimo souvisle zastavěné území, převážně po zemědělských pozemcích.

Před hlukem a emisemi chrání okolí celé trasy dálnice zemní valy, které jsou doplněny protihlukovými stěnami na koruně valu a osazením vegetační zeleně na svazích. Tím byla vytvořena ochranná vegetační protihluková a protiemisní clona, která plní i pohledové zaclonění dálnice i souběžné I/67 a jejich estetické začlenění do krajiny.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE O STAVBĚ

  • Název stavby:
    • Dálnice D47, stavba 47092 Bohumín – státní hranice ČR/PL
  • Rozsah stavby:
    • Součástí stavby jsou dále bezprostředně související přeložky křižujících a navazujících komunikací, jejich křižovatky, mosty, odvodnění komunikací, přeložky toků, přeložky inženýrských sítí (kanalizace, vodovody, meliorace, elektro a sdělovací objekty, plynovody), protihlukové stěny, vegetační úpravy, rekultivace komunikací
  • Hlavní údaje o stavbě:
    • délka: 6 113 m
    • kategorie: D 27,5/120
    • plocha vozovek: 149 400 m2
    • počet stavebních objektů: 182
  • Mostní objekty:
    • počet celkem: 21
    • z toho na dálnici: 9
    • nad dálnicí: 3
    • na ostatních komunikacích: 8
    • lávka pro pěší: 1
  • Mimoúrovňové křižovatky:
    • počet: 2
    • počet ramp: 4
  • Protihlukové stěny:
    • počet: 10
    • délka stěn: 6 615 m
  • Přeložky ostatních komunikací:
    • silnice I/67: 1 898 m
    • silnice III. třídy: 2 426 m
  • Přeložky inženýrských sítí:
    • vodohospodářské objekty: 35
    • objekty elektro: 41
    • přeložka plynovodu: 7
  • Celkový objem zemních prací:
    • výkopy: 141 000 m3
    • násypy: 1 323 000 m3
  • Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
  • Projektant: HBH Projekt spol. s r. o.
  • Zhotovitel: Sdružení D47092/2007
    • ODS – Dopravní stavby Ostrava, a. s. (nyní EUROVIA CS, a. s.)
    • Skanska DS a. s. (nyní Skanska a. s.),
    • Alpine stavební spol. CZ s. r. o. (nyní Alpine Bau CZ s. r. o.),
    • OHL ŽS a. s.

Construction of D1: Bohumín has had a Rest, Cars Are Approaching Poland
Czech highway network is connected to foreign countries already at four places. The last section was the D1 route from Bohumín to Polish highways at the end of 2012. It was built by an association of companies D47092/2007, led by EUROVIA CS, between April 2008 and June 2012. Construction 47092 Bohumín – state border between the Czech Republic and Poland is part of a group of D47 constructions (part of D1 after putting into operation) and is the last section of this highway at the Czech territory. D1 is already connected to the Polish highway A1, Katowice direction, which is under construction, at the state border in Věřňovice cadastral area. The highway on the Polish side is in operation for passenger transport only.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Most 472.3Most 470.1 a 470.2Most 471.1Most 466.1 a 466.2Most 468.1Dálnice D1 už je napojena na připravovanou komunikaci do Katovic

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (129x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (103x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (94x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice