KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Vyplavená trať z Děčína do Rumburku se otevře možná až v létě

Vyplavená trať z Děčína do Rumburku se otevře možná až v létě

Publikováno: 7.10.2010, Aktualizováno: 8.10.2010 09:46
Rubrika: 2010

Oprava železniční tratě z Děčína do Rumburka se protáhne možná až do konce června. Trať je mimo provoz už od začátku srpna, kdy její část zničily povodně. Na nejhůře postiženém úseku v okolí Kytlice ale opravy ani po dvou měsících nezačaly. Správa železniční cesty (SŽDC) stále vybírá dodavatele a hlavní práce začnou až v březnu, řekl ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.

SŽDC vyhlásila výběrové řízení na opravu tratě už krátce po srpnových povodních, ale pak ho zrušila a rozhodla se ho vypsat jinou formou. "V současné době se dokončuje příprava soutěží na několik samostatných opravných akcí. Do konce listopadu se předpokládá jejich ukončení výběrem zhotovitelů a podpisem smluv," řekl Halla.

Než SŽDC dodavatele vybere, bude zima, a tak lze říci, že administrativní průtahy zdržely opravu až o sedm měsíců. "Vzhledem k počasí, špatné přístupnosti některých lokalit a zejména nastávajícímu zimnímu období se předpokládá realizace hlavních stavebních prací až v období březen až květen 2011 s tím, že nejpozději do 30. Června 2011 by trať měla být opět zprovozněna," dodal Halla. Vlaky od Děčína tak budou zřejmě i nadále končit v České Kamenici a dál směrem na Rumburk cestující budou vozit náhradní autobusy. Z Kytlice a okolí sváží cestující speciální mikrobus.

Původní odhad počítal se zprovozněním celé tratě v polovině října, kdy skončí opravy po povodních i v okolí. Místo toho ovšem podemleté koleje u Kytlice pořád visí ve vzduchu, na stržené náspy a mostky se zatím prakticky nesáhlo. "Zatím se tu dělaly jen kosmetické úpravy. O termínu zprovoznění vůbec nic nevíme," řekl na konci září ČTK starosta obce Zdeněk Janouškovec.

Zdemolovaná trať spojuje Děčín se severovýchodem okresu, kde se nachází třicetitisícové souměstí Rumburku a Varnsdorfu. Ústecký kraj považuje trať za strategickou a dopravu na autobusy převést nehodlá. "Ta trať je jednoznačně potřeba, vlaky na ní budeme objednávat dál. Právě proto bychom uvítali, kdyby byla trať opravená co nejdřív," řekl mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.

Podle informací ČTK byl kraj dokonce s Českými drahami domluven na tom, že od jara na osobní vlaky vyjedou skutečně nová nízkopodlažní vozidla. Měla nahradit stávající jednotky typu Regionova, které jsou pro zdejší podmínky kapacitně i trakčně poněkud poddimenzované.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (126x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice