KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Vodivé gely jsou cestou k bezpečnějšímu a spolehlivějšímu napájení

Vodivé gely jsou cestou k bezpečnějšímu a spolehlivějšímu napájení

Publikováno: 23.7.2015
Rubrika: Zajímavosti

Kroměřížská firma fgFORTE s. r. o. úspěšně pokračuje ve výzkumu a využití vodivých gelů v průmyslových akumulátorech.

„Cílem tohoto výzkumu je nejen prodloužení životnosti akumulátorové baterie beze ztráty technických parametrů, ale také šetrnější dopad na životní prostředí. Princip spočívá ve zvýšení vodivosti elektrod a zlepšení vlastností akumulátorů ve smyslu odolnosti proti korozi a snížení stupně degradace aktivních materiálů. Snažíme se vyvinout způsob, jak prodloužit životnost baterií z olověných akumulátorů, které v současné době vyrábíme ve Zlínském kraji a distribuujeme nejen po celé České republice, ale i do zahraničí,“ řekl Pavel Fišer, vedoucí výzkumného projektu.

Využití nanotechnologií může prodloužit životnost akumulátorů
Olověné akumulátory doposud představují nejekonomičtější způsob skladování energie a jsou i nejčastěji využívány pro záložní napájení řady sdělovacích a zabezpečovacích systému. Klíčovým problémem ale zůstává životnost takových baterií. Celý výzkum je založen na zkoumání možností vylepšení cykličnosti akumulátorových baterií, kterých je dosahováno přídavkem patřičných vodivých polymerů. Pokud hovoříme o elektrolytu v bateriích, musí se jednat o takové vylepšení, které povede k odstranění základního problému při cyklickém nabíjení a vybíjení, tj. proti zřeďování elektrolytu. O nic jednodušší není ani úprava elektrod v bateriích. Vhodnou kombinací prvků lze modifikovat samotné olovo, ze kterého jsou elektrody nejčastěji vyráběny a vytvořit žádoucí slitinu tak, aby se vylepšily vlastnosti elektrod. To s sebou přináší také spoustu negativních jevů, kterými je třeba se zabývat.

Baterie fgFORTE jsou schválené pro použití na železniční dopravní cestě
Kroměřížský výrobce baterií patří dlouhodobě mezi přední české dodavatele průmyslových akumulátorů a souvisejících systémů, baterie fgFORTE jsou schválené pro použití na železniční dopravní cestě.

„V dnešní době není úplně snadné orientovat  se v nabídce systémů záložního napájenía při všeobecném tlaku na úspory nákladů může docházet k nesprávným rozhodnutím a následným škodám na klíčových technologických zařízeních. Naše společnost se i při rozumných cenových podmínkách snaží trvale vyvíjet maximální úsilí v oblasti inovací a jsme rádi, že se nám to daří, a že mnoho klientů tvrdí, že fgFORTE jsou lepší baterie,“ dodal Pavel Fišer.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

www.fg-forte.cz


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (74x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice