KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Vliv chloridů na trvanlivost železobetonových mostních konstrukcí

Vliv chloridů na trvanlivost železobetonových mostních konstrukcí

Publikováno: 21.10.2009
Rubrika: Zajímavosti, Materiály

Působení posypových solí, které pronikají skrz krytí k ocelové výztuži, vyvolává korozi výztuže a je jedním z nejvýznamnějších faktorů snižujících životnost mostovek. Chloridy vyvolaná koroze může způsobit pokles užitnosti konstrukce nejen s ohledem na použitelnost, ale i na únosnost, a ve svém důsledku tak může vést ke zvýšeným nákladům životního cyklu mostů. Článek se zabývá pravděpodobnostním přístupem k posudku trvanlivosti ŽB konstrukcí s ohledem na korozní působení vlivu posypových solí, a to zejména u mostních konstrukcí.

Pravděpodobnostním přístupem je možno vyjádřit úroveň spolehlivosti ve vztahu ke věku modelované konstrukce při zohlednění náhodně proměnných vstupních parametrů. Modelování trvanlivosti železobetonových konstrukcí ve vztahu k chloridy vyvolané korozi výztuže je komplexní problém, kterému je u nás i ve světě věnována intenzivní pozornost (viz [2], [3], [5], [6], [8], [13], [15], [17] a [18]). Existuje široké spektrum modelů, o různém stupni komplexnosti. Výběr vhodného modelu záleží na konkrétních podmínkách.

DEFINICE REFERENČNÍ ÚROVNĚ

Působení chloridových iontů vyvolává korozi výztuže, přičemž dle [16] je možno uvažovat následující referenční úrovně:
a) Iniciace koroze (depasivace výztuže) v důsledku proniknutí chloridů na úroveň výztuže.
b) Vznik trhlin.
c) Oprýskávání krytí.
d) Úbytek průřezové plochy ocelové výztuže (vede k nadměrným napětím, deformacím a kolapsu).

Referenční úroveň a) a b) je dle [16] možno zařadit do mezního stavu použitelnosti. Referenční úroveň c) může spadat do obou kategorií mezních stavů, zatímco úroveň d) odpovídá meznímu stavu únosnosti.

Tento článek v nezkrácené podobě naleznete ZDE.

Impact of Chlorides on Life of Concrete Bridge Structures with steel reinforcement
This paper is focused on the preparation of probabilistic codified design of the reinforced concrete bridge structures with respect to chloride ingress induced corrosion of the reinforcing steel. The 2ND Fick’s Law is suggested in order to model the penetration of chlorides. Corrosion initiation is indicated as the reference level. Reliability is studied using comparison of the probability of corrosion initiation and design probability. Design probabilities are recommended at the end of the paper depending on the specified reference level.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (179x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Asfaltové směsi a vrstvy mostních vozovek – revize ČSN 73 6242 (130x)
V oblasti mostních asfaltových konstrukčních vrstev, které zahrnují ochranné vrstvy izolací a kryt vozovky musela být no...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (128x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice