KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Vlaky z Benešova do Strančic budou jezdit rychleji a bezpečněji

Vlaky z Benešova do Strančic budou jezdit rychleji a bezpečněji

Publikováno: 27.11.2006, Aktualizováno: 21.3.2010 20:41
Rubrika: Aktuality

Pohodlnější a bezpečnější bude cestování mezi Benešovem u Prahy a Strančicemi, a to díky náročné optimalizaci, kterou tento důležitý úsek projde. Významnou zakázku v hodnotě přesahující čtyři miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS v období od října letošního roku do května 2010. Objednatelem projektu je Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, přičemž finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a Evropská unie prostřednictvím Fondu soudržnosti.

„Železniční úsek z Benešova u Prahy do Strančic je důležitou součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru v České republice. V rámci optimalizace tohoto úseku provedeme unikátní protihluková opatření včetně vybudování protihlukových stěn v celkové délce téměř osmnáct kilometrů,“ říká Petr Podkonický, ředitel stavby ze Skanska DS.

Čtvrtý tranzitní železniční koridor začíná na hranicích s Rakouskem, v České republice protíná mj. města České Budějovice, Tábor, Praha nebo Děčín a pokračuje k severní hranici s Německem.

Po dokončení optimalizace více než 24kilometrového úseku trati z Benešova u Prahy do Strančic zde budou vlakové soupravy moci projíždět rychlostí až 120 km/h. Na celém úseku bude vyměněn kolejový svršek i spodek, opraveny budou všechny mosty, křížení silnic s kolejemi a další související objekty. Kompletní rekonstrukcí projdou železniční stanice Benešov u Prahy, Čerčany, Senohraby a zastávky Čtyřkoly, Mirošovice u Prahy a Mnichovice. Vybudovány budou rovněž protihlukové stěny v celkové délce téměř 18 kilometrů a počítá se také s individuálními protihlukovými opatřeními. Železniční stanice Benešov bude spolu s kompletní rekonstrukcí navíc připravena na budoucí dvojkolejné napojení na Tábor.

Optimalizaci trati Benešov u Prahy – Strančice provede sdružení Koridor IV., Benešov – Strančice. Vedoucím sdružení je Skanska s 50 procenty. Dalšími členy sdružení je SSŽ s 35 procenty a Metrostav s 15 procenty. Projekt zpracovala společnost SUDOP PRAHA.

Celková cena projektu je 4,146.738.555 korun bez DPH včetně desetiprocentní rezervy, kterou do nabídky nařizují započíst pravidla Mezinárodní federace konzultačních inženýrů (FIDIC). Cena bez této rezervy činí 3.769.762.322,20 korun.

Základní údaje:
Název stavby
: Optimalizace trati Benešov u Prahy - Strančice
Lokalita: Středočeský kraj
Objednatel: Správa železniční dopravní cesty; České dráhy
Financování: SFDI a EU (Fond soudržnosti)
Zhotovitel: Sdružení Koridor IV., Benešov – Strančice; Skanska DS (50%); SSŽ (35%); Metrostav (15%)
Projektant: SUDOP PRAHA
Doba výstavby: říjen 2006 – květen 2010
Cena: 4.146.738.555 bez DPH; 4.934.618.888,40 Kč včetně DPH
Délka modernizovaného úseku: 23,95 km

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (58x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (50x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (39x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice