Vlaky z Benešova do Strančic budou jezdit rychleji a bezpečněji
Rubrika: Aktuality
Pohodlnější a bezpečnější bude cestování mezi Benešovem u Prahy a Strančicemi, a to díky náročné optimalizaci, kterou tento důležitý úsek projde. Významnou zakázku v hodnotě přesahující čtyři miliardy korun provede sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS v období od října letošního roku do května 2010. Objednatelem projektu je Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, přičemž finanční prostředky poskytne Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) a Evropská unie prostřednictvím Fondu soudržnosti.
„Železniční úsek z Benešova u Prahy do Strančic je důležitou součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru v České republice. V rámci optimalizace tohoto úseku provedeme unikátní protihluková opatření včetně vybudování protihlukových stěn v celkové délce téměř osmnáct kilometrů,“ říká Petr Podkonický, ředitel stavby ze Skanska DS.
Čtvrtý tranzitní železniční koridor začíná na hranicích s Rakouskem, v České republice protíná mj. města České Budějovice, Tábor, Praha nebo Děčín a pokračuje k severní hranici s Německem.
Po dokončení optimalizace více než 24kilometrového úseku trati z Benešova u Prahy do Strančic zde budou vlakové soupravy moci projíždět rychlostí až 120 km/h. Na celém úseku bude vyměněn kolejový svršek i spodek, opraveny budou všechny mosty, křížení silnic s kolejemi a další související objekty. Kompletní rekonstrukcí projdou železniční stanice Benešov u Prahy, Čerčany, Senohraby a zastávky Čtyřkoly, Mirošovice u Prahy a Mnichovice. Vybudovány budou rovněž protihlukové stěny v celkové délce téměř 18 kilometrů a počítá se také s individuálními protihlukovými opatřeními. Železniční stanice Benešov bude spolu s kompletní rekonstrukcí navíc připravena na budoucí dvojkolejné napojení na Tábor.
Optimalizaci trati Benešov u Prahy – Strančice provede sdružení Koridor IV., Benešov – Strančice. Vedoucím sdružení je Skanska s 50 procenty. Dalšími členy sdružení je SSŽ s 35 procenty a Metrostav s 15 procenty. Projekt zpracovala společnost SUDOP PRAHA.
Celková cena projektu je 4,146.738.555 korun bez DPH včetně desetiprocentní rezervy, kterou do nabídky nařizují započíst pravidla Mezinárodní federace konzultačních inženýrů (FIDIC). Cena bez této rezervy činí 3.769.762.322,20 korun.
Základní údaje:
Název stavby: Optimalizace trati Benešov u Prahy - Strančice
Lokalita: Středočeský kraj
Objednatel: Správa železniční dopravní cesty; České dráhy
Financování: SFDI a EU (Fond soudržnosti)
Zhotovitel: Sdružení Koridor IV., Benešov – Strančice; Skanska DS (50%); SSŽ (35%); Metrostav (15%)
Projektant: SUDOP PRAHA
Doba výstavby: říjen 2006 – květen 2010
Cena: 4.146.738.555 bez DPH; 4.934.618.888,40 Kč včetně DPH
Délka modernizovaného úseku: 23,95 km