KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Většina železničních přejezdů v Česku má nějakou závadu

Většina železničních přejezdů v Česku má nějakou závadu

Publikováno: 1.3.2010, Aktualizováno: 2.3.2010 09:25
Rubrika: 2010

Sedm z 10 železničních přejezdů v Česku má nějakou závadu, například špatný výhled, a téměř žádný přejezd nemá v pořádku dopravní značení. Vyplývá to z výsledků dvouletého projektu Centra dopravního výzkumu (CDV), který se zabýval častými nehodami na železničních přejezdech. Informovala o něm v pátek 26. února Česká televize (ČT). Na českých přejezdech umírá podle ČT třikrát více lidí než v Evropské unii, dosud se však hlavní vina přisuzovala neopatrné jízdě řidičů.

Nejčastějšími chybami železničních přejezdů je podle CDV to, že se ztrácejí v zástavbě nebo je výstražník opticky odsunut z pohledu řidiče, někde šoféry matou dva přejezdy za sebou, jinde stejný druh povrchu, jako je na silnici, způsobí zdánlivé zaniknutí přejezdu, takže řidič nezpomalí. Na některých místech zase kvůli nekvalitnímu povrchu hrozí, že auto na přejezdu uvázne.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally je většina železničních přejezdů označena pouze výstražným křížem. "Kdybychom chtěli všechny tyto přejezdy označit světly a závorami, potřebovali bychom přibližně 40 miliard korun," řekl Halla.

Pracovníci CDV navrhli jako řešení například výrazné vodorovné značení nebo označení přejezdu nově na obou stranách, aby vznikla takzvaná psychologická brána, a také zpřehlednění zákona pro řidiče.

"Řidič se má přesvědčit, že může přejezd bezpečně přejet, ale už prakticky nikdo neřekl, jak to má vlastně udělat," upozornil Pavel Skladaný z CDV.
Železniční přejezdy se v lednu dostaly do centra pozornosti kvůli množství tragických nehod. Začátkem roku zemřelo na železničních přejezdech deset lidí, tedy zhruba čtvrtina celkového počtu takových obětí za celý loňský rok. V Praze se kvůli tomu před dvěma týdny sešli zástupci policie, Drážní inspekce, Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a ministerstva dopravy, žádnou systematickou příčinu v předpisech nebo v nefunkčnosti zařízení však neodhalili.

Správa železniční dopravní cesty tento týden oznámila, že část peněz na údržbu železničních přejezdů chce získat od samosprávy a soukromých majitelů přilehlých pozemků. Údržba jednoho přejezdu stojí v průměru zhruba 50 000 korun ročně, na českých kolejích jich je přitom přes 8 000.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (33x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (29x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice