KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Vědecká mezinárodní konference o elektromobilitě v silniční dopravě

Vědecká mezinárodní konference o elektromobilitě v silniční dopravě

Publikováno: 9.6.2010
Rubrika: 2010

Ústav ekonomiky a managementu dopravy a telekomunikací Fakulty dopravní ČVUT v Praze pořádal 7. dubna desátý ročník odborné mezinárodní vědecké konference, tentokrát na téma Elektromobilita v silniční dopravě a 21. století. Letošní téma se věnovalo možnosti nahrazení konvenčních paliv v automobilech elektrickou energií. Jednotlivé příspěvky byly zaměřeny jak na obecnější témata, tak i na možné konkrétní využití elektřiny v silniční dopravě. Místem setkání odborníků byla již tradičně Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR.

Vedoucí ústavu Ing. Zdeněk Říha, Ph.D. k jubileu pořádání této akce poznamenal: „Těší nás, že jsme schopni každý rok uspořádat tuto konferenci a to vždy na zajímavé a nosné téma. Posledních pět let se neslo v duchu vynikající spolupráce s Hospodářským výborem Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (PSP ČR), který nám umožňuje využívat pro konferenci reprezentativní historické prostory“.

Záštitu nad konferencí převzali prof. Dr. Ing. Miroslav Svítek, děkan Fakulty dopravní ČVUT, Ing. Gustav Slamečka, MBA, ministr dopravy ČR a Mgr. Oldřich Vojíř, Ph.D., předseda Hospodářského výboru PSP ČR. V úvodu se příspěvky zaměřily na vývoj dopravního energetického systému a také na výzvy a příležitosti, které elektromobilita přináší energetice. Koncepci rozvoje elektromobility za ČEZ a. s. představil Tomáš Chmelík, prof. Zdeněk Votruba zase představil nový studijní obor Elektromobilta, který se v současné době na Fakultě dopravní ČVUT připravuje. „Výchova studenta i se zaškolením v praxi může trvat až deset let a to je období, ve kterém se dá očekávat, že tito absolventi již budou potřební, proto s tímto oborem přicházíme právě teď,“ řekl prof. Votruba.

Druhá část konference byla věnována problémům, které změna formy užívané energie v silniční dopravě přináší. Ať již jde o výrobu energie, její skladování nebo dopravu. Při masovém nasazení elektromobilů to budou klíčové otázky – elektromobil jako takový je jen poslední částí celého systému, který potřebuje ke své existenci infrastrukturu stejně, jako ji mají nyní k dispozici automobily na klasický pohon.

Závěrečná vystoupení se zaměřila na konkrétní aplikační projekty, jako je například možnost zapojení elektrobusu v městském provozu, zkušenosti s elektrokolem nebo zhodnocení potenciálu elektrických vozidel. Za jedny z hlavních problémů při zavádění elektromobilů řečníci označovali dojezd vozidel, který se v současnosti pohybuje okolo 200 km, nedostatečnou infrastrukturu a dobu nabíjení baterií. Z těchto důvodů je proto pro využití elektromobilů vhodný městský prostor. Jako jeden z příkladů lze uvést linku, kterou z Malostranského náměstí do Nemocnice pod Petřínem provozuje Dopravní podnik hl. m. Prahy a kterou obsluhuje elektrobus.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Na úvod konference přednesl svůj příspěvek profesor Eduard Babulák z University of South Pacific.Záštitu nad konferencí převzal předseda Hospodářského výboru PSP ČR Ing. Oldřich Vojíř, Ph.D., který pronesl i úvodní slovo.Jedno z vystoupení se zaměřilo i na prezentaci elektrokola.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (124x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (27x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice