KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    Ve Zlínském kraji je v havarijním stavu přes 400 kilometrů silnic

Ve Zlínském kraji je v havarijním stavu přes 400 kilometrů silnic

Publikováno: 15.11.2010, Aktualizováno: 16.11.2010 13:32
Rubrika: 2010

Ve Zlínském kraji je v havarijním stavu 408 kilometrů vozovek druhé a třetí třídy. Dalších 580 kilometrů menších silnic zařadili odborníci mezi nevyhovující, zatímco ve výborném stavu je v regionu pouze necelých 200 kilometrů komunikací druhé a třetí třídy. Nejhorší hodnocení mají vozovky na Kroměřížsku. Vyplývá to ze zprávy, kterou si nechalo zpracovat Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK).

Stav vozovek je hodnocen pětibodovou škálou, kdy jednotlivé stupně znamenají výborný, dobrý, vyhovující, nevyhovující a havarijní. Průměrná známka pro celý kraj činí 3,33. Od roku 2004 se stav povrchu celkem téměř 1800 kilometrů silnic druhé a třetí třídy v regionu mírně zlepšoval. Letos se však kritéria jejich posuzování zpřísnila, přesto se i podle starších předpisů kvalita cest ve Zlínském kraji mírně zhoršila. Loni činila průměrná hodnota 3,12, letos by podle starších kritérií byla 3,16.

"Jako důsledek realizovaných investic se nám daří prodlužovat rekonstruované úseky ve výborném stavu. Zlepšuje se stav více zatížených silnic II. třídy. Nezbývá však už tolik prostředků na zejména souvislou údržbu těch ostatních, takže tyto silnice se postupně propadají do stavu tři, čtyři nebo i pět. Nemalou část provozních prostředků nám bohužel odčerpaly povodně," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý s tím, že na odstraňování povodňových škod šlo v posledních dvou letech z rozpočtu ŘSZK přes 20 milionů korun.

Nejlepší vozovky v kraji jsou podle zprávy na Uherskohradišťsku (hodnocení 3,07). Na Vsetínsku činí tato hodnota 3,30 a na Zlínsku 3,36. Podle ŘSZK je horší stav silnic na Kroměřížsku (3,55) v mnoha případech způsoben stavbou dálnice D1 nebo rychlostní silnice R55, kdy silnice třetí třídy v okolí těchto velkých staveb neúměrně zatěžuje těžká nákladní doprava. Po dokončení stavby dálničních úseků by však jejich investor, Ředitelství silnic a dálnic, měl některé přilehlé krajské silnice opravit.

Podle údajů ŘSZK bylo v loňském roce do výstavby nových či oprav stávajících vozovek druhé a třetí třídy ve Zlínském kraji investováno bezmála půl miliardy korun. Téměř 390 milionů korun činily dotace v drtivé většině z evropských fondů, zbytek hradili silničáři ze svého rozpočtu. Další drobné opravy pak ŘSZK financovalo ze svých provozních prostředků. Podle letošního plánu má být do výstavby a oprav menších cest v kraji investováno přes 414 milionů Kč, asi 290 milionů korun z této sumy tvoří dotace.

Stav silnic druhé a třetí třídy ve Zlínském kraji (v kilometrech):

okres výborný dobrý vyhovující nevyhovující havarijní celkem
Kroměříž 38 101 49 181 136 505
Uherské Hradiště 70 98 46 117 76 407
Vsetín 37 90 43 165 58 393
Zlín 51 124 40 118 138 471
celkem 196 413 178 581 408 1776

Zdroj: ŘSZK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (32x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (28x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice