Ve Varšavě začíná stavba hlavní části druhé trasy metra
Rubrika: 2010
Ve Varšavě dnes začíná stavba hlavní části druhé trasy metra. Jde o největší investici samosprávy v Polsku, jejíž náklady dosahují více než 4,1 miliardy zlotých (asi 25,6 miliardy korun).
Druhá trasa varšavského metra, která bude mít prozatím sedm stanic, spojí západní a východní břeh Visly. Část, která povede přes samé centrum hlavního města, má měřit okolo šesti kilometrů.
Vlaky by měly na nové trase začít jezdit na přelomu let 2013 a 2014. Nová trasa tak neposlouží fanouškům, kteří do Varšavy za necelé dva roky přijedou na mistrovství Evropy ve fotbale. Nyní obyvatele a návštěvníky polského hlavního města v souvislosti se stavbou druhé trasy podzemní dráhy čekají obrovské dopravní komplikace, před Eurem 2012 by se podle ujištění radnice mělo po Varšavě jezdit lépe.
Do tendru na 35 souprav metra, z nichž větší část bude jezdit na nové trase, se kromě jiných firem přihlásila Škoda Polska v konsorciu s ruským Vagonmašem. Škoda Polska na polském trhu zastupuje zájmy plzeňské Škody Transportation.
Již existující trasa metra vede z jižních do severních částí města, je na ní 21 stanic a měří přes 23 kilometrů. Metro ve Varšavě je poměrně mladé, funguje od roku 1995. Ve všední den se jím sveze v průměru okolo 520.000 cestujících. Důležitější roli ve varšavské městské dopravě hrají zatím hlavně autobusy. V Praze podzemní dráhu denně využívá přes milion lidí.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.