KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Tunely    V tunelu Panenská na D8 proběhne zkouška požáru

V tunelu Panenská na D8 proběhne zkouška požáru

Publikováno: 1.10.2009
Rubrika: Tunely

Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje na české poměry ojedinělou akci. V sobotu 3. října 2009 bude v tunelu Panenská, umístěném na dálnici D8 ve směru z Ústí n.L. k hranicím s Německem, probíhat zkouška požáru. Zúčastní se všechny složky Integrovaného záchranného systému včetně taktického cvičení. Jedná se o prevenci, kterou předcházíme podobným událostem, známým z alpských tunelů.
 

ŘSD provádí podobná bezpečnostní opatření na všech svých stavbách, které podobnou prevenci vyžadují. Akce, která bude probíhat 3. října 2009 nedaleko německých hranic, je však výjimečná. Uskuteční se totiž v nejdelším tunelu v České republice, v tunelu Panenská s celkovou délkou 2031 metrů.

Cvičení bude probíhat po celý sobotní den. Zastaven tak bude provoz na dálnici D8 v blízkosti tunelu v obou směrech. ŘSD chystá ve spolupráci s Policií ČR včasná upozornění pro všechny řidiče, objízdné trasy jsou přiložené, zeleně je vyznačen směr na Drážďany a červeně směr Praha.

Nákladní i osobní doprava budou odkláněny v dostatečné vzdálenosti před tunelem na alternativní komunikace. „Informace budou ve vzdálenostech, které řidičům umožní zvolit jinou trasu. Nikdo by se tak neměl zpozdit na cestě do svého cíle. To platí pro řidiče směřující do Německa, ale i opačným směrem, tedy z Německa do Prahy. Navíc jsme vybrali den, kdy je v Německu státní svátek a tak těžká nákladní přeprava je stejně tento den vyloučena,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Samotné cvičení začne v sobotu 3. října 2009 již v osm hodin ráno, kdy Policie ČR zajistí uzavření tunelu na nejbližších mimoúrovňových křižovatkách. Kolem deváté hodiny pak bude probíhat nácvik požáru. „Nejprve budeme zjišťovat a monitorovat chování bezpečnostního vybavení tunelu při požáru bez simulace ohně,“ popisuje detaily cvičení Alfred Brunclík. Ověřovat se bude například rychlost vzdušnin v tunelu, funkčnost klapek a ventilátorů v záchranných cestách a dalších technicko-bezpečnostní opatření, kterými je stavba vybavena. „Všechny naměřené a posuzované hodnoty budou zapsány do příslušného protokolu o průběhu zkoušky,“ říká Alfred Brunclík.

Druhá zkouška začne ve 13.00 hodin. Tentokrát již s použitím aerosolu, tedy jedinečné metody řízené simulace reálného požáru. „Nácvik bude stejný jako v dopoledních hodinách. Rozdíl bude v tom, že půjde o skutečně vyvolaný požár,“ vysvětluje Alfred Brunclík. Stejně jako v prvním případě, tak i u této zkoušky budou sledovány především parametry chování požáru v tunelu Panenská. Zprovoznění celé komunikace odhaduje ŘSD na odpolední hodiny. Stane se tak poté, kdy bude komunikace kompletně uklizena a opět uvedena do řádného stavu.

Cílem cvičení je zmapovat situaci na silničních stavbách v různých krizových situacích. „Jedině důkladným cvičením se připravíme na situaci, které mohou nastat. Takové situace bohužel známe z alpských tunelů a touto prevencí jim musíme předcházet,“ doplňuje Alfred Brunclík.

Objízdnou trasu naleznete ZDE.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (72x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Železničný tunel Turecký vrchŽelezničný tunel Turecký vrch (48x)
Stavba ŽSR Modernizácia železničnej trate Nové Mesto nad Váhom – Púchov, žkm 100,500–159,100 pre traťovú rýchlosť do 160...
Vývoj podzemního stavitelství v České republiceVývoj podzemního stavitelství v České republice (48x)
Významný mezník ve vývoji tunelového stavitelství v celoevropském měřítku byl spojen s využitím střelného prachu při raž...

NEJlépe hodnocené související články

Ejpovické tunely – průběh výstavbyEjpovické tunely – průběh výstavby (5 b.)
V závěru loňského roku byly do provozu uvedeny oba ejpovické tunely. Jako první byl dne 15. listopadu 2018 zprovozněn ji...
Tunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – IvachnováTunel Čebrať v rámci budované dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová (5 b.)
Společnost OHL ŽS, a. s. realizuje jako vedoucí účastník sdružení se společností VÁHOSTAV-SK, a. s. téměř 15 km dálnice ...
Kolektor Hlávkův mostKolektor Hlávkův most (5 b.)
Kolektory mají v Praze bohatou tradici. Jejich výstavba byla zahájena v roce 1969 a k zásadnímu rozvoji došlo v devadesá...

NEJdiskutovanější související články

Votický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavbyVotický železniční tunel – technické řešení a zkušenosti z výstavby (6x)
Hloubený dvoukolejný tunel Votický má v rámci České republiky hned několik prvenství. S délkou 590 m je nejdelším hloube...
Ejpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavbyEjpovické tunely: historie projektové přípravy a současnost výstavby (1x)
V současnosti probíhá realizace nejdelšího železničního tunelu v ČR, z katastru obce Kyšice mezi Ejpovicemi do Plzně. Pr...
Realizace tunelů 4. koridoru Votice – BenešovRealizace tunelů 4. koridoru Votice – Benešov (1x)
Příspěvek popisuje realizaci staveb dvoukolejných tunelů – Tomického I. a II., Olbramovického, Votického a Zahradn...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice