KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    V roce 2016 má být v Praze většina velkých staveb kromě metra

V roce 2016 má být v Praze většina velkých staveb kromě metra

Publikováno: 2.6.2008, Aktualizováno: 22.11.2008 00:01
Rubrika: Aktuality

Pokud by Praha uspěla v klání o pořádání letní olympiády v roce 2016, sportovci a diváci by přijeli do města, v němž by podle nynějších plánů měla být dokončena většina důležitých infrastrukturních staveb. Rozestavěné by stále byly dva plánované úseky metra, a to prodloužení trasy A na ruzyňské letiště a nová linka D do Písnice. V dalším termínu pro případné hry o čtyři roky později by již měly být hotovy i tyto části podzemní dráhy. ČTK to řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Z prodloužení linky A metra by se do olympiády v roce 2016 měl stihnout postavit úsek z nynější konečné do Motola. První cestující by měli podle nynějších plánů dojet například do motolské nemocnice podzemní dráhou v roce 2014. Na Dlouhou Míli by mělo metro vést až v roce 2017 a na letiště ještě o rok později.

Tou dobou už by mělo být centrum Prahy spojeno s letištěm rychlodráhou, kterou chce stát postavit modernizací nynější buštěhradské dráhy. Vlaky mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na letiště by měly jezdit po nové trati s kolejemi v obou směrech do konce roku 2013.

V případě nové trasy D zatím není ani jasné, jakým způsobem se bude hradit. Město na výstavbu peníze nemá a uvažuje se o takzvaném PPP projektu, tedy spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Někteří zastupitelé ale namítají, že by to pro magistrát nebylo výhodné; firmě, která by trasu postavila a určitou dobu provozovala, by údajně zaplatil příliš vysokou částku.

Podle nynějších předpokladů by v roce 2016 soupravy na trase D měly jezdit mezi Pankrácem a Písnicí. Úsek z Pankráce na hlavní nádraží by měl být dokončen o dva roky později.

Ze silničních staveb bude podle předpokladů zhruba už do dvou let v provozu jižní část vnějšího automobilového obchvatu metropole mezi Slivencem a brněnskou dálnicí. Do roku 2016 by mohl být podle Langmajera dokončen s největší pravděpodobností i sporný úsek mezi Ruzyní a Březiněvsí přes Suchdol. „Ke schválení se připravuje vyhláška, kterou se trasa zanese do závazné části územního plánu,' uvedl radní.

V roce 2016 už budou automobily asi pět let projíždět novým úsekem vnitřního automobilového okruhu mezi Špejcharem a Pelc-Tyrolkou s tunely pod Letnou a Stromovkou, který se nyní staví. Magistrát udělá podle Langmajera vše pro to, aby byla za osm let dostavěna i poslední severovýchodní část vnitřního okruhu, ač z dopravního hlediska není tak důležitá. Stát by měl pokračovat i ve výstavbě dalších úseků vnějšího obchvatu na jihovýchodě a severovýchodě města.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (51x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (43x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (36x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice