V roce 2016 má být v Praze většina velkých staveb kromě metra
Rubrika: Aktuality
Pokud by Praha uspěla v klání o pořádání letní olympiády v roce 2016, sportovci a diváci by přijeli do města, v němž by podle nynějších plánů měla být dokončena většina důležitých infrastrukturních staveb. Rozestavěné by stále byly dva plánované úseky metra, a to prodloužení trasy A na ruzyňské letiště a nová linka D do Písnice. V dalším termínu pro případné hry o čtyři roky později by již měly být hotovy i tyto části podzemní dráhy. ČTK to řekl radní Martin Langmajer (ODS).
Z prodloužení linky A metra by se do olympiády v roce 2016 měl stihnout postavit úsek z nynější konečné do Motola. První cestující by měli podle nynějších plánů dojet například do motolské nemocnice podzemní dráhou v roce 2014. Na Dlouhou Míli by mělo metro vést až v roce 2017 a na letiště ještě o rok později.
Tou dobou už by mělo být centrum Prahy spojeno s letištěm rychlodráhou, kterou chce stát postavit modernizací nynější buštěhradské dráhy. Vlaky mezi Prahou a Kladnem s odbočkou na letiště by měly jezdit po nové trati s kolejemi v obou směrech do konce roku 2013.
V případě nové trasy D zatím není ani jasné, jakým způsobem se bude hradit. Město na výstavbu peníze nemá a uvažuje se o takzvaném PPP projektu, tedy spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Někteří zastupitelé ale namítají, že by to pro magistrát nebylo výhodné; firmě, která by trasu postavila a určitou dobu provozovala, by údajně zaplatil příliš vysokou částku.
Podle nynějších předpokladů by v roce 2016 soupravy na trase D měly jezdit mezi Pankrácem a Písnicí. Úsek z Pankráce na hlavní nádraží by měl být dokončen o dva roky později.
Ze silničních staveb bude podle předpokladů zhruba už do dvou let v provozu jižní část vnějšího automobilového obchvatu metropole mezi Slivencem a brněnskou dálnicí. Do roku 2016 by mohl být podle Langmajera dokončen s největší pravděpodobností i sporný úsek mezi Ruzyní a Březiněvsí přes Suchdol. „Ke schválení se připravuje vyhláška, kterou se trasa zanese do závazné části územního plánu,' uvedl radní.
V roce 2016 už budou automobily asi pět let projíždět novým úsekem vnitřního automobilového okruhu mezi Špejcharem a Pelc-Tyrolkou s tunely pod Letnou a Stromovkou, který se nyní staví. Magistrát udělá podle Langmajera vše pro to, aby byla za osm let dostavěna i poslední severovýchodní část vnitřního okruhu, ač z dopravního hlediska není tak důležitá. Stát by měl pokračovat i ve výstavbě dalších úseků vnějšího obchvatu na jihovýchodě a severovýchodě města.
Zdroj: ČTK