KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2010    V Rakovníku debatují o tom, zda město potřebuje obchvat

V Rakovníku debatují o tom, zda město potřebuje obchvat

Publikováno: 5.9.2010, Aktualizováno: 8.9.2010 13:56
Rubrika: 2010

Budování obchvatů kolem středočeských měst komplikují složitá jednání s vlastníky dotčených pozemků a v poslední době zejména nedostatek financí. Někteří zástupci radnic přiznávají, že se kvůli tomu nedaří plnit předvolební sliby z roku 2006 tak, jak si představovali. Například v Rakovníku se už dokonce rozpoutala debata o tom, zda město drahý obchvat za 500 až 700 milionů korun vůbec potřebuje.

"Řada firem odešla kvůli špatné dopravní obslužnosti a špatnému připojení na silnici R6 a začaly se objevovat hlasy, že Rakovník obchvat vlastně nepotřebuje. To mě trošku zarazilo, možná by to stálo za nějakou anketu mezi občany," řekl ČTK hejtmanův náměstek a rakovnický opoziční zastupitel Marcel Chládek (ČSSD). Některým lidem se podle něj nelíbí také plánované přemostění, které bude podle nich hyzdit krajinu.

Chládek je sice zastáncem obchvatu, ale nerad by prý prosazoval něco, co si nakonec většina lidí nepřeje. V současnosti se spíše upíná k vybudování přivaděče ke karlovarské rychlostní silnici R6. "Přivaděč je pro rozvoj regionu důležitější, ale ještě důležitější je dobudování R6," dodal.

V tom je hejtmanův náměstek zajedno s rakovnickým starostou Zdeňkem Nejdlem (ODS), který by rovněž dal přednost výstavbě přivaděče před obchvatem. "Jsem realista, a tak si uvědomuji, že za současné situace nám v nejbližší době nikdo ze státu peníze na realizaci obchvatu nedá," uvedl. Za porušení předvolebního slibu z roku 2006 to přitom nepokládá. "Říkali jsme, že podpoříme přípravu realizace silničního obchvatu města. A jsem přesvědčen, že to celé čtyři roky děláme," tvrdí starosta.

Chládek to ale z opoziční lavice vidí jinak. "Na můj vkus se obchvat posunul za ty čtyři roky velmi málo dopředu, i když ta snaha z naší strany byla enormní," prohlásil.

Město v tomto volebním období připravovalo projektovou dokumentaci a zpracovávalo ke stavbě studie. Zastupitelstvo také stanovilo podmínky pro výkupy a směnu pozemků, což se ale nesetkalo s příznivou odezvou vlastníků. "Narazili jsme na to, že s některými vlastníky není řeč. Nejsou ochotni to prodat ani směnit," přiznal Nejdl. Výkupní cena je podle nich nízká.

Chládek připustil, že jde o problém, za který radnice nemůže. Někteří vlastníci mají podle něj "velké oči" a požadují cenu, za kterou by bylo možné pořídit lukrativní stavební pozemek v centru města. Přitom jde o veřejné peníze. "Pozemky jsou navíc velmi rozdrobené, mají více vlastníků, některé ani nelze dohledat, protože jsou v zahraničí a ani nevíme, jestli ještě žijí," dodal.

Rakovnická radnice nyní aktualizuje územní plán tak, aby byl dostatečně detailní a bylo vše připraveno na situaci, až se jednou peníze na obchvat najdou. Protože pak se podle Nejdla bude moci snáze vypořádat s majiteli pozemků, kteří stavbu blokují, použitím institutu vyvlastnění.

Hejtmanův náměstek pro dopravu Robin Povšík (ČSSD) v souvislosti s obchvaty uvedl, že požadavky měst jsou sice oprávněné, ale je potřeba si uvědomit, o jak náročnou a komplikovanou stavbu jde. "Je to nová investiční akce, potřebuje řádné stavební povolení a ke stavebnímu povolení musí být vyřešeny pozemky. A vyřešení pozemkových záležitostí je jeden z největších problémů při přípravě všech infrastrukturních staveb," konstatoval Povšík.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Role vegetace při snižování hluku ze silniční dopravyRole vegetace při snižování hluku ze silniční dopravy (125x)
Článek je zaměřen na možnosti využití zeleně v rámci protihlukových opatření. Úvodem jsou shrnuty různé typy vegetace a ...
Islandskými tunely se jezdí!Islandskými tunely se jezdí! (35x)
Cesta na Islandu ze Siglufjörđuru do Ólafsfjörđuru v létě měřila 62 a v zimě 234 km. V sobotu 2. října ji na pouhýc...
Stavební firma TCHAS změnila názevStavební firma TCHAS změnila název (34x)
Stavební společnost TCHAS změnila svůj obchodní název. Nové jméno – Eiffage Construction Česká republika – f...

NEJlépe hodnocené související články

Olomouc má šanci získat dotaci 200 mil. Kč na tramvajovou trať (5 b.)
Olomoucká radnice má šanci získat dotaci zhruba 200 milionů korun z programu švýcarsko-české spolupráce na stavbu nové t...
Ředitelství silnic bude při plánování staveb spolupracovat s ČVUT (5 b.)
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podepsalo tříletou smlouvu o spolupráci s Českým vysokým učením technickým. Odborníci ...
První železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologiíPrvní železniční přejezd ve Spojených státech je zabezpečen českou technologií (5 b.)
Odborníci z české společnosti AŽD Praha dokončili v americkém Nashvillu zabezpečení železničního přejezdu s výstražníky ...

NEJdiskutovanější související články

Železničáři pohrozili stávkou kvůli zdanění režijních jízdenek (6x)
Sedm železničních odborových svazů dnes pohrozilo vyhlášením generální stávky kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, přede...
VIDEO: Problém výstavby obchvatu Frýdku-Místku se táhne řadu let (3x)
Výstavba obchvatu Frýdku-Místku je ožehavým tématem už od poloviny devadesátých let, kdy byla schválena takzvaná jižní v...
VIDEO: Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy (3x)
Stavba je součástí transevropské železniční sítě a IV. národního železničního koridoru Děčín státní hranice - Praha - Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice