KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    V Praze testují novou tramvajovou signalizaci, má být bezpečnější

V Praze testují novou tramvajovou signalizaci, má být bezpečnější

Publikováno: 19.5.2011, Aktualizováno: 24.5.2011 13:32
Rubrika: Bezpečnost

Pražský dopravní podnik testuje novou světelnou signalizaci, která by v budoucnu mohla v ulicích měst zajistit bezpečnější provoz tramvají. Antonín Dub z Dopravního podniku hlavního města Prahy dnes ČTK řekl, že nová návěstidla dávají řidičům tramvají jednoznačnější a přesnější povely. Zavádějí také navíc signál "pozor", který odpovídá oranžové pro auta, bez něhož je průjezd křižovatkou často riskantní. Návrh na změnu legislativy, která by umožnila použít nové semafory pro tramvaje v praxi, nyní posoudí ministerstvo dopravy.

V ulicích všech českých měst se v současnosti používá dvousignální soustava, která zná pouze povely "stůj" a "volno", přirovnatelné k červené a zelené na automobilových semaforech. Neexistuje tak žádné světelné znamení, které by řidiče tramvaje před křižovatkou upozornilo, že se blíží překlopení signálu "volno" na signál "stůj".

Tramvajový povel k zastavení navíc nepřikazuje řidiči tramvaje okamžitě zastavit. "Řidič má v tu chvíli ještě několik vteřin na projetí křižovatky. Musí tak podle svých zkušeností odhadovat, zda ještě stihne bezpečně projet, nebo zda s plně obsazenou soupravou prudce zabrzdí," vysvětlil Dub.

Nová tramvajová návěstidla zpřesňují povely pro řidiče a navíc umožňují poskytovat také informace o aktuálním postavení výhybek, které nyní řidiči tramvají získávají z jiného světelného znamení. "Dalo by se tak předejít čelním střetům tramvají, které mají často nejtragičtější následky," tvrdí Dub. Zapojení údajů o výhybkách do nového návěstidla však dopravní podnik zatím netestuje.

Takzvaná červenobílá světelná signalizace úspěšně prošla zkušebním provozem na křižovatce v pražském Braníku. Pokud návrh na modernizaci uspěje v legislativním procesu, mohla by návěstidla v budoucnu nahradit současnou "čočkovou" monochromatickou signalizaci, která se v Česku používá od 70. let minulého století a podle odborníků už nevyhovuje nárokům houstnoucí dopravy v ulicích.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Kategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čelKategorizace bezpečnosti samostatných sjezdů vzhledem k nárazu vozidel do jejich čel (41x)
Problematika snižování účinků nárazů na cestující při dopravní nehodě se dosud řešila převážně cestou optimalizace defor...
Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (33x)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“JUDr. Stanislav Diviš: „Především prevence a výchova vede k bezpečné práci“ (28x)
Co považujete z pohledu bezpečnosti ve stavební firmě za nejdůležitější?Stavebnictví je z pohledu bezpečnosti práce a vy...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice